مطهری: بی‌اطلاعی از بازداشت‌شدگان خلاف قانون اساسی است

کدخبر: ۲۸۲۰۱۷
اقتصادنیوز؛ علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس درباره وضعیت بازداشتی‌های تجمع روز کارگر می‌گوید: اینکه فردی را بازداشت کنند و مشخص نیست کجا نگهداری می‌شود، خلاف قانون اساسی است.
مطهری: بی‌اطلاعی از بازداشت‌شدگان خلاف قانون اساسی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازداشت‌شدگان تجمع روز کارگر مقابل مجلس و بی‌اطلاعی از وضعیت برخی از آن‌ها می‌گوید: اگر فردی را بازداشت می‌کنند باید بلافاصله به خانواده‌اش اطلاع دهند، طی 24 ساعت تفهیم اتهام شود و کیفرخواست برای او صادر و تکلیف او مشخص شود. اما اینکه فردی را بازداشت می‌کنند و مشخص نیست کجا نگهداری می‌شود، خلاف قانون اساسی است. 

وی با اشاره به اینکه اساساً تجمع و راهپیمایی اگر مخل اسلام، احکام آن و مسلحانه نباشد، طبق قانون اساسی مجاز است، توضیح می‌دهد: فقط کسانی را می‌توانند بازداشت کنند که دست به تخریب اموال عمومی بزنند یا نظم جامعه را برهم زنند. به این ترتیب، به نظر من نباید با کسانی که به‌صورت مسالمت‌آمیز تجمع می‌کنند و شعاری می‌دهند، برخورد تندی شود.

این نماینده تهران ادامه می‌دهد: بنده اطلاع ندارم که تجمع کارگران مقابل مجلس مخل نظم عمومی بوده یا نه، اما اگر تجمع آرامی بوده، نباید نسبت به آن سخت‌گیری شود.

گفتنی است، چهارشنبه هفته گذشته گروهی از کارگران، اعضای سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد، دانشجویان و فعالان کارگری به مناسبت روز کارگر و در اعتراض به وضعیت معیشتی کارگران مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. نیروی انتظامی با این تجمع برخورد کرد و تعدادی از آنان و از جمله خبرنگار روزنامه شرق بازداشت شد. پیش از ظهر امروز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازداشت شدگان مقابل مجلس و زمان آزادی آنها، گفت: از بازداشت شدگان اکثراً آزاد شدند و در مورد سایر افراد اقدامات قانونی در شرف انجام است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید