توئیت جدید ظریف درباره «باند B»

کدخبر: ۲۸۲۰۲۰
اقتصادنیوز؛ محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نسبت به اعلامیه تهدیدآمیز اخیر جان بولتون واکنش نشان داد.
توئیت جدید ظریف درباره «باند B»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز (سه‌شنبه) تأکید کرد، آمریکا و متحدانش به نفرین مردم منطقه گرفتار شده‌اند و تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران در این میان، اوضاع را تغییر نمی‌دهد.

وی در پیامی که در صفحه توییترش منتشر کرد، نوشت: «گروه «B» دوباره شروع کرده: از اعلانیه‌های تحرکات دریایی (که واقعا ماه گذشته اتفاق افتاد) گرفته تا هشدارهای جدی درباره به‌اصطلاح «تهدیدات ایرانی». اگر آمریکا و وابستگان [آنها] احساس ایمنی ندارند، به این دلیل است که از جانب مردم منطقه نفرین شده‌اند - و مقصر جلوه دادن ایران، این موضوع را تغییر نمی‌دهد».

 

گفتنی است، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای از اقدام تحریک‌آمیز کشورش در اعزام یک ناوگروه رزمی به غرب آسیا خبر داد اما اعلام کرد که کشورش  تمایلی برای جنگ با ایران ندارد.

بولتون در این بیانیه تحریک‌آمیز گفت: «ایالات متحده برای جنگ با رژیم ایران تلاش نمی‌کند اما برای هر حمله‌ای، چه از طرف نمایندگانش، چه از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا از طریق نیروهای متقارن باشد، آماده است».

وزیر خارجه ایران اخیرا در مباحثات بین‌المللی که در آنها شرکت کرده، از «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن‌زائد» ولیعهد ابوظبی و «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی با عنوان گروه «B» یاد کرده است و تأکید کرده که این افراد در تلاش هستند تا با اعمال فشار بر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، وی را وارد نبرد نظامی با ایران کنند.

شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارشی که اخیرا منتشر کرد، نوشت: «ترامپ از اینکه جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دیگران علنا درباره گزینه‌های نظامی حرف می‌زنند، ناامید شده و به دوستانش گفته که اگر (قدرت در آمریکا) دست بولتون بود،  تاکنون باید در چندین نقطه (از جهان) جنگ می‌کردیم».

«قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی که اخیرا از او منتشر شد، از اصرار سران آمریکا بر اجتناب از درگیری با ایران خبر داد و گفت، آنها معتقدند که نباید در این مقطع حتی به صورت نقطه‌ای با ایران درگیر شد زیرا ممکن است این درگیری به جنگی بی‌پایان کشیده شود و منافع آمریکا را به خطر بیندازد. او تأکید کرد که این امر، تحلیل نیست و اطلاعات موجود آن را تأکید می‌کند. 

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز (دوشنبه) گفت که فعالیت‌های ایران در منطقه را تحت نظر داریم و معتقدیم که این فعالیت‌ها باعث تشدید اوضاع می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین افزود: «تمامی اقدامات امنیتی لازم برای تضمین گزینه‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای هر اقدام تشدید آمیز احتمالی از سوی ایران را اتخاذ می‌کنیم».

همچنین  «پاتریک شاناهان»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا نیز دیروز ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس دیگر مقامات واشنگتن گفت که از ایران می‌خواهیم تمامی «اقدامات تحریک‌آمیز» را متوقف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید