آمریکا حمله طالبان در کابل را محکوم کرد

کدخبر: ۲۸۲۴۳۶
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا، حمله روز گذشته طالبان در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از آمریکایی‌ها شد را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مایک پمپئو روز پنج شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: آمریکا به شدت حمله طالبان را علیه یک سازمان مردم نهاد که همکاری بین‌المللی دارد و همکار آژانس آمریکا برای توسعه بین المللی در کابل است، محکوم می کند. 

وی افزود: این سازمان که روز گذشته هدف قرار گرفت، برنامه هایی را اجرا می کند که مشوق گفت وگو برای صلح، افزایش مشارکت جوانان و مروج فرصت ها برای زنان است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: کارکنان افغان و کارکنان بین المللی آن زندگی خودشان را برای خدمت دهی به مردم افغان و برای صلح و آینده آرام کشورشان، وقف کردند.

پمپئو اضافه کرد: ما شجاعت نیروهای امنیتی افغان که به این حمله پاسخ دادند و به سرعت برای نجات زندگی ها عمل کردند را تحسین می کنیم. ما به خانواده های متوفیان تسلیت می گوییم، آرزو می کنیم دیگر مجروحان به سرعت بهبود یابند و بار دیگر از طالبان می خواهیم که این حملات عمدی علیه شهروندان را متوقف کند.

به گزارش ایرنا بر اساس خبرنامه وزارت امور داخله افغانستان، پنج جنگ‌جوی گروه طالبان حوالی ساعت 11:40 روز چهارشنبه، به دفتر موسسه بین‌المللی «کاونترپارت» حمله کردند.

 ابتدا یک مهاجم ماشین ‌بمب‌گذاری شده را مقابل دفتر این موسسه واقع در شهرنو کابل منفجر و پس از آن دیگر مهاجمان با ورود به ساختمان ، با نیروهای امنیتی درگیر شدند. 

گزارش وزارت امور داخله می افزاید: با ورود نیروهای ویژه پلیس به صحنه درگیری، ضمن به هلاکت رساندن مهاجمان ، 200 نفر از کارمندان موسسه «کاونترپارت» را از مهلکه نجات دادند.

طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

موسسه‌ «کاونترپارت» در بخش توانمندسازی زنان، آموزش خبرنگاران و تقویت جامعه‌ی مدنی در 34 استان افغانستان فعالیت می‌کند. این موسسه با آژانس آمریکا برای‌ توسعه بین‌المللی(USAID) همکاری داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید