بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در سیل تا پایان سال جاری

کدخبر: ۲۸۲۴۵۸
اقتصادنیوز: معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور از بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در سیل تا پایان سال جاری خبر داد.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مهدی جمالی نژاد عصر امروز در ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان مرکزی اظهار کرد: امسال به صورت همزمان  ۲۵ استان کشور  درگیر سیل شدند که خسارت زیادی به زیرساخت های کشور وارد کرد.

وی تصریح کرد: بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در سیل تا پایان سال جاری به اتمام می رسد، همچنین تلاش ها بر این است تعمیر واحدهای آسیب دیده نیز تا دوماه آینده به اتمام برسد.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزارت  کشور با اشاره به تشکیل قرارگاه ویژه به منظور سرعت بخشیدن به بازسازی خرابی ها بیان کرد: این قرارگاه در سطح کشور به ریاست وزیر کشور تشکیل شده و در استان ها نیز فعالیت خود را بلافاصله آغاز کرد.

جمالی نژاد گفت: این قرارگاه با تشکیل کمیته هایی چون بازسازی و نوسازی، کمیته تعیین و تخصیص برآورد خسارت، کمیته اطلاع رسانی، کمیته اجتماعی و مشارکت های مردمی سعی در انجام هرچه بهتر امور دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۶ هزار روستا در کشور بر اثر سیل  دچار خسارت شدند، ادامه داد: سیل به ۱۸ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی آسیب زد و موجب تخریب  ۷۴۴ پل شد، ۲۲۳ کیلومتر خطوط انتقال آب، ۲هزار و ۸۸۰ کیلومتر شبکه برق، ۱۶۲۴ دکل انتقال برق نیز دچار آسیب شدند، ضمن اینکه به فضاهای آموزشی نیز خسارت هایی وارد شده است.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزارت  کشور  ادامه داد: میزان و نوع خسارت ها در سامانه سراسری یکپارچه با نام سامانه  سجاد در حال ثبت و به روز شدن است و در هفته آینده   رونمایی می شود و اطلاعات آن برای همه قابل دسترس خواهد بود.

جمالی نژاد از تشکیل۸۰هزار و ۹۱۲ پرونده در رابطه به سیل خبر داد و گفت: تاکنونو ۶۰هزار و ۱۱۲ پرونده کارشناسی شده و میزان خسارت های کارشناسی شده حدود 2 هزار میلیارد ریال و برآورد خسارت ها ۳هزار و ۴۴۰میلیارد ریال است.

 وی تصریح کرد: حجم خسارت ها بسیار بالاست و با بودجه محدود دولتی نمی توان خسارت ها را جبران کرد، لذا دستگاه ها نباید کارهای خود را منوط به اعتبارات تخصیصی کنند، بلکه  اگر نیاز است جابجایی اعتبار داشته و از اعتبارات داخلی و ظرفیت خیران نیز استفاده کنند. 

معاون عمرانی وزیر کشور  در ادامه گفت: در استان مرکزی بیش از ۵۵۰۰ واحد نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و باغات نیز خسارت زیادی دیده اند  پیش بینی می شود با دو مصوبه ای که در ۴شنبه هفته گذشته داشتیم کمک های لازم انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید