درخواست نروژ از فعال فلسطینی به خاطر تهدیدهای آل سعود

کدخبر: ۲۸۲۶۴۰
اقتصادنیوز: یک رسانه انگلیسی از درخواست نروژ از یک فعال فلسطینی برای تغییر محل سکونت خود به خاطر تهدیدهای رژیم سعودی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، روزنامه گاردین نوشت: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به نروژ هشدار داد که ایاد البغدادی پناهجوی فلسطینی ساکن نروژ با تهدید احتمالی از طرف عربستان روبرو است.

این روزنامه افزود: این امر روز 25 ماه آوریل گذشته به اطلاع البغدادی رسید و همان روز نیروهای امنیتی نروژ این فعال فلسطینی را به محل امنی بردند و به او گفتند که در معرض خطر احتمالی ناشی از یک تهدید نامشخص از جانب عربستان قرار دارد.

مجله تایم آمریکا نیز نوشت: سیا به دوستان و همکاران جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی و از جمله آنها البغدادی درباره احتمال انتقام جویی عربستان از آنها و خانواده هایشان هشدار داده است.

البغدادی روز گذشته در توییتی نوشت که دوشنبه آینده در شهر اوسلو پایتخت نروژ کنفرانسی مطبوعاتی برگزار و در آن جزئیات جدیدی درباره تهدیدهای اخیر علیه خودش فاش خواهد کرد.

این مجله فاش کرد: وقتی که خاشقجی در دوم ماه اکتبر گذشته در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه کشته شد، البغدادی از نزدیک با خاشقجی در زمینه پروژه های رسانه ای و حقوقی حساس از جنبه سیاسی کار می کرد.

البغدادی به مجله تایم گفته بود: به سه دوست خاشقجی توصیه شد که از سفر به تعدادی از کشورهای اروپایی و آسیایی که عربستان در آن نفوذ ویژه ای دارد، خودداری کنند و اعضای خانواده های خود را از این کشورها به جای دیگری منتقل کنند.

وی افزود: این سه حقوقدان هدف قرار گرفته اند زیرا انتقادهای آنها از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی موثر واقع شده است. آنها بن سلمان را متهم کرده اند که دستور قتل خاشقجی را در چارچوب موج سرکوبگری گسترده تری علیه مخالفان رژیم سعودی در سراسر جهان داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید