مواضع نامزد متعصب و همجنسگرای انتخابات 2020 آمریکا درباره ایران

کدخبر: ۲۸۲۷۲۰
اقتصادنیوز: بوتی گیگ در ژوئن سال 2015 اعلام کرد که همجنسگرا است. او نخستین مدیر اجرایی شهرداری همجنسگرا در ایندیانا است. پیت بوتی گیگ در دسامبر 2017 اعلام کرد که قصد دارد با چستین گلژمن(یک معلم دبیرستان) ازدواج کند.
مواضع نامزد متعصب و همجنسگرای انتخابات 2020 آمریکا درباره ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبر فوری، با نزدیک شدن به سال 2020 و گرم شدن تنور انتخابات آمریکا، رقبای احتمالی دونالد ترامپ(رئیس جمهور جنجالی آمریکا) یکی پس از دیگری از راه رسیده و اعلام حضور می‌کنند. در بین حزب مخالف ترامپ یعنی دموکراتهاعلاوه بر جوبایدن(معاون رئیس جمهور سابق، اوباما) و برنی سندرز(سناتور چپ گرا) که در نظرسنجی ها از اقبال و محبوبیت زیادی برخوردارند، الیزابث وارن و کامالا هریس هم که هر دو از بانفوذترین زنان دموکرات در جامعه آمریکا هستند، اعلام حضور نموده‌اند.

در این بین اما نام یک نامزد احتمالی دموکرات از بقیه جالب تر است. "پیت بوتی گیگ" یک شهردار همجنسگرای دموکرات

"پیت بوتی گیگ" شهردار 37 ساله سوث بند حدودا یک ماه پیش رسما اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نامزد حزب دموکرات خواهد شد.

او از سال 2012 شهردار شهر کوچک " سوث بِند" در ایالت محافظه کار "ایندیانا"  آمریکا بوده است و سابقه شرکت در جنگ افغانستان و خدمت در ارتش آمریکا را هم دارد.

او تاکنون بیش از 7 میلیون دلار برای انتخابات کمک مالی جمع کرده و از این حیث در جمع نامزدهای حزب دموکرات رکورددار است. او همچنین در آخرین نظرسنجی‌های انجام شده در دو ایالت "آیوا" و "نیو همپشایر" در جایگاه سومین نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 قرار گرفته است.

یک مسیحی دو آتشه که سر از افغانستان درآورد

بوتی گیگ فرزند یک زوج مهاجر مالتی است. نام خانوادگی پیت (بوتی گیگ) هم از یک واژه مالتی به معنی مرغ گرفته شده است. پدرش ژوزف ابتدا می‌خواست یک کشیش یسوعی شود. بعد از سفر به آمریکا اما در دانشگاه تحصیل کرد و توانست در رشته ادبیات دکترای خود را دریافت کرده و در دانشگاه نوتردام ایندیانا هم مشغول به تدریس شود. مادر او هم به مدت 29 سال در دانشگاه نوتردام مشغول به تحصیل بوده است.

بوتی گیگ  از همان ابتدا و حین ورود به دبیرستان به سیاست علاقه نشان داد. در آن زمان، به شدت تحت تاثیر دو سیاستمدار آمریکایی بوده است: جان اف کندی  و برنی سندرز. او معتقد بود سندرز یکی از دو سیاستمدار مستقل ایالات متحده آمریکا است و آرزو داشت مثل روزی مسیر او را ادامه دهد.

بوتی گیگ بعد از اتمام تحصیلات مقدماتی عازم دانشگاه هاروارد شد. او بعد از چند سال فعالیت، مسئول انجمن سیاسی دانشگاه گردید. او در سال 2007 هم یک بورسیه برای تحصیل فلسفه و اقتصاد در دانشگاه آکسفورد دریافت کرد. بوتی گیگ مدتی هم در شبکه ان بی سی به عنوان خبرنگار  و تحلیلگر سیاسی مشغول فعالیت شد.

از سال 2007 تا 2010 بوتی گیگ وارد یک شرکت معتبر مهندسی شد و در آنجا مشغول فعالیت گردید. از سال 2010 تا 2017 مشغول فعالیت در نیروی دریایی ایالات متحده بود و به عنوان مامور اطلاعات فعالیت می‌کرد. جالب این است که بوتی گیگ سابقه شرکت در جنگ را هم دارد. او مدتی در افغانستان برای ارتش آمریکا جنگیده است.  

شهرداری که نامزد انتخابات شد

بوتی گیگ در انتخابات شهرداری سال 2011 سوث بند کاندید شد و با 74 درصد آراء به عنوان شهردار جدید انتخاب گردید. او هنگام انتخاب شدن تنها 29 سال داشت و بنابراین، یکی از جوان ترین شهرداران تاریخ این منطقه محسوب می‌شود.

بوتی گیگ در سال 2002 چند اقدام انجام داد که طرفدارانش را بیشتر کرد. او علیه ضبط مکالمات شهروندان توسط پلیس دست به افشاگری زد، با پلیس درافتاد و توانست فرمانده پلیس مرکزی  سوث بند را عزل کند.

در سال 2014 بوتی گیگ مجددا در انتخابات شرکت کرد که این بار توانست حتی بیشتر از انتخابات قبل رای بیاورد و با 80 درصد آراء پیروز انتخابات شود.  اصلاحات اقتصادی او در مدت حضورش در شهرداری باعث محبوبیت نسبی او بین شهروندان این شهر کوچک شده بود.

او سرانجام یک ماه پیش اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از حزب دموکرات نامزد خواهد شد.

مسیحی متعصب، همجنسگرا، مسلط به 8 زبان زنده دنیا

بوتی گیگ به عنوان یک سیاستمدار مسیحی آونگلیکن شناخته می‌شود. او در خانواده ای کاتولیک بزرگ شد اما در اویل جوانی گرایشات اونگلیکن هم از خود بروز داد. او در آراء و عقاید به شدت تحت تاثیر اگوستین قدیس و جیمز مارتین است. این نامزد جوان انتخاباتی، به 8 زبان زنده دنیا تسلط دارد و یک نوازنده حرفه‌ای پیانو است که تاکنون چندین جایزه هم دریافت کرده است.

بوتی گیگ در ژوئن سال 2015 اعلام کرد که همجنسگرا است. او نخستین مدیر اجرایی شهرداری همجنسگرا در ایندیانا است. همچنین پس از اعلام آمادگیش برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 به عنوان اولین کاندیدای دموکراتها که  تمایلات همجنسگرایانه دارد، در انتخابات شناخته شد(اولین کاندیدایی که علنا خود را همجنسگرا نامیده است).

پیت بوتی گیگ در دسامبر 2017 اعلام کرد که قصد دارد با چستین گلژمن(یک معلم دبیرستان) ازدواج کند. در سال 2018 این دو با هم ازدواج کردند.

بوتی گیگ  یک دموکرات است که عقاید نسبت سوسیالیستی هم دارد. از این جهت بسیار شبیه سندرز است. به طور کلی، او در پلت فرم انتخاباتی اش بر موضوعاتی مانند سلامت و درمان عمومی، رفع تبغیض درآمدی، بازگشت به سمت قوانین حفاظت از محیط زیست،  گفت و گو و همکاری بین حزب دموکرات و اتحادیه کارگران، بازبینی کلی قوانین خرید اسلحه، حمایت از مهاجرین و به خصوص فرزندان مهاجرینی که در آمریکا به دنیا آمده اند و ... تاکید کرده است.

موضع بوتی گیگ درباره ایران و اسرائیل؛ وقتی لابی‌های صهیونیست پول کمپین راپرداخت کنند

 بوتی گیگ زیاد در حوزه روابط خارجی اظهار نظر نکرده است و برنامه اصلی او هم مسائل اقتصادی  و اجتماعی و به خصوص بیمه بوده است اما از معدود اظهارات او در مورد مسائل بین المللی می‌توان این نتیجه را گرفت که او از طرفی، مخالف ایران است و از طرف دیگر، به شدت به سمت اسرائیل تمایل دارد.

او یک بار در مورد ایران گفته است: افرادی مثل من(همجنسگرا) در ایران اعدام می‌شوند بنابراین، من نگاه مثبتی به ایران ندارم. بوتی گیگ بارها به اسرائیل سفر کرده است و در انتخابات شهرداری و تشکیل کمپین ریاست جمهوری اش از لابی های صهیونیستی پول دریافت کرده است. همانطور که گفته شد، او تاکنون بیش از 7 میلیون دلار برای انتخابات کمک مالی جمع کرده و از این حیث در جمع نامزدهای حزب دموکرات رکورددار است. بسیاری معتقدند که بیشتر این پولها توسط لابی‌های صهیونیستی تامین گردیده است.

 بوتی گیگ در سفرهایش بارها از رژیم صهیونیستی دفاع کرده است. او در یکی از سخنرانی هایش در اسرائیل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی نماد جمع یهودیت و دموکراسی است.

نباید فراموش کرد که بوتی گیگ اگرچه کاتولیک است اما به شدت تمایلات اونگلیکنی دارد و این گروه از جمله مسیحیان طرفدار صهیونیسم هستند که تاثیر زیادی هم بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس داشته اند. به همین دلیل هم است که تمایلات صهیونیستی بوتی گیگ اینقدر بیرونی  و مشخص است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید