نیروهای حوثی از سه بندر اصلی یمن خارج می‌شوند

کدخبر: ۲۸۲۷۷۹
اقتصادنیوز: نیروهای حوثی اعلام کردند آمریکا، امارات عربی متحده، بریتانیا و عربستان سعودی در خروج یکجانبه آنها از سه بندر اصلی یمن مقصر هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه شورای عالی انقلاب یمن (تحت کنترل حوثی ها) ضمن بیان این مطلب گفته می‌شود خروج نیروهای حوثی از سه بندر اصلی یمن ثابت می کند که آمریکا، امارات عربی متحده ، بریتانیا و عربستان سعودی مانع اجرای توافقنامه استکهلم هستند که خروج همه نیروهای مسلح از بنادر  حدیده، صلیف و رأس عیسى و تحویل حدیده  به نیروهای حوثی را در نظر می گیرد.

پیشتر گروه ناظران و بازرسان سازمان ملل متحد تائید کرد که حوثی ها ساعت 10 صبح امروز از بنادر حدیده، صلیف و رأس عیسى خارج می شوند.

مارتین گریفیتس، نماینده ویژه دبیرکل سارمان ملل در امور یمن در اواسط آوریل اعلام کردند طرفهای درگیر درباره اجرای بخش اول طرح خروج نیروهای مسلح که خروج نیروهای از بنادر سه گانه را در نظر می گیرد، به توافق رسیده اند.

در ماه دسامبر 2018 میلادی طرفین درگیری یمن برای نخستین بار تحت نظارت سازمان ملل در استکهلم دیدار کرده و به توافق های مهمی از جمله درباره مبادله اسرا، آتش بس در بندر حدیده و تحویل این شهر به حوثی ها تحت نظارت سازمان ملل دست یافتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید