وضعیت کیفی هوای تهران

کدخبر: ۲۸۲۸۰۲
اقتصادنیوز: هوای امروز تهران در بیست و یکمین روز اردیبهشت ۱۳۹۸، با شاخص کیفیت ۷۷ در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، آنطور که شرکت کنترل کیفیت هوا گزارش داده است، بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، طی برخی ساعات صبحگاه روز جاری (شنبه) افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده می‌شود که عمدتا ناشی از ازدیاد حجم تردد خودرو‌ها در اولین روز کاری هفته است. به تدریج همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، بر سرعت باد افزوده خواهد شد به گونه‌ای که برای برخی ساعات بعدازظهر افزایش میزان ابرناکی و وزش باد (با بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه) از سمت نواحی غربی- شمال غربی انتظار می‌رود.

از این رو، با وجود افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها (از جمله ذرات معلق) در بیست و یکمین روز از اردیبهشت ۹۸، ناپایداری‌های جوی در طول روز سبب برقراری شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران خواهد شد. هرچند این وضعیت پابرجا نخواهد بود و با کاهش میزان ناپایداری جوی در ساعات پایانی شنبه و تداوم این شرایط تا صبحگاه روز یکشنبه، بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد.

به تدریج همراه با تغییر شرایط جوی در طول روز، برخی ساعات همراه با وزش باد موثر (بزرگی بین ۳ تا ۵ متربرثانیه) خواهد بود که پراکندگی آلاینده‌ها و به تبع آن بهبود نسبی کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت. همچنین دما تا روز یکشنبه روند افزایشی خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید