تظارات هزاران لهستانی مقابل سفارت آمریکا

کدخبر: ۲۸۲۹۱۱
هزاران نفر از مردم لهستان با راهپیمایی به سمت سفارت واشنگتن در ورشو به فشارهای آمریکا برکشورشان برای پرداخت غرامت به یهودیانی که در جریان هولوکاست اموال خود را از دست دادند، اعتراض کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز روز شنبه نوشت: معترضان ضمن ابراز مخالفت با دخالت های آمریکا در امور کشورشان اعلام کردند که واشنگتن 'منافع یهودیان' را به منافع آنان اولویت می دهد. مردم معترض در ورشو در قالب پلاکاردها و شعارهای خود ابراز داشتند که لهستان یکی از قربانیان اصلی جنگ جهانی دوم بوده و هیچگاه از طرفین جنگ غرامتی دریافت نکرده و از این رو منصفانه نیست اکنون زیر بار جبران غرامت به یهودیان برود.
اخیرا آمریکا در ادامه حمایت های آشکار و پنهان از رژیم صهیونیستی، به لهستان فشار زیادی وارد کرده که به تعدادی از خانواده های یهودی که در جریان هولوکاست مجبور به ترک خانه های خود و رها کردن اموال منقول و غیرمنقول خود شده اند، غرامپ بپردازد و از آنان دلجویی کند.
لهستان در طول جنگ جهانی دوم توسط آلمان نازی اشغال شد و ورشو معتقد است شرایط جنگی و فشار قدرت های بزرگ تحولات را رقم زده است و نه اراده مردم لهستان.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید