وقتی سیب و گلابیس می خوریم در بدن چه اتفاقی می افتد؟

کدخبر: ۲۸۰۰۳۶
آیا می دانید سیب و گلابی پرمصرف ترین میوه های دنیا هستند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، شیوع بیماری دیابت نوع دو در حال افزایش است، در حالی که داشنمندان و محقاان معتقدند با تغییر رژیم غذایی می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

محققان دانشگاه ژجیانگ در چین با انجام مطالعاتی به این نتیجه رسیده اند که مصرف روزانه سیب و گلابی در جلوگیری از بروز دیابت نوع دو بسیار موثر است.

این محققان دریافته اند مصرف سیب و گلابی تا 18 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد. به علاوه آن ها تاکید می کنند که ارتباط مستقیمی میان دوز مصرف سیب و گلابی با احتمال بروز این بیماری وجود دارد. به طوری که مصرف هفتگی سیب یا گلابی تاثیرات زیر را خواهد داشت :

1 عدد سیب یا گلابی در هفته = کاهش 3 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو

2 عدد سیب یا گلابی در هفته = کاهش 8 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو

3 عدد سیب یا گلابی در هفته = کاهش 12 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو

4 عدد سیب یا گلابی در هفته = کاهش 15 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو

5 عدد سیب یا گلابی در هفته = کاهش 19 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو

محققان بر این باورند که اثر محافظتی سیب و گلابی به دلیل آنتی اکسیدانی است که در این میوه ها وجود دارد و همچنین فیبری  است که باعث عملکرد بهتر معده می شود. این دو میوه همچنین باعث تنظیم قند خون و فشار خون می شوند و با التهابات مبارزه می کنند.

از طرفی، مطالعات دیگری در لهستان نشان می دهد که مصرف سیب و گلابی در برابر بیماری های مزمن ریوی نقش حفاظت کننده دارند. به این ترتیب که مصرف روزانه 5 وعده یا بیشتر از سیب، گلابی و میوه های دیگر تا 35 درصد احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی و ریوی را در افرادی که سابقه سیگار کشیدن دارند، کاهش می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید