ترامپ: چین رؤیای رئیس‌جمهور شدن جو بایدن را دارد

کدخبر: ۲۸۳۲۱۲
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری با مطرح کردن دوباره موضوع تنش تجاری با چین گفت این کشور رؤیای پیروزی نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ را در سر دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری باز هم به موضوع تنش تجاری میان پکن و واشنگتن پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا در این پیام توئیتری مدعی شد چین رویایی پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات آتی ریاست جمهوری، یا یک نامزد دیگر دموکرات را در سر می‌پروراند. ترامپ در توئیتر خود نوشت: چین رویای انتخاب شدن جوی خواب آلود یا هر کس دیگری را در ۲۰۲۰ می‌بیند. آن‌ها عاشق سرکسیه کردن آمریکا هستند!

اوایل این ماه نیز پس از آخرین دو مذاکرات میان آمریکا و چین ترامپ مدعی شد پکن احساس می‌کند که در مذاکرات اخیر به شکل بدی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بنابراین ممکن است تا دور بعدی انتخابات آمریکا صبر کنند. پیشتر نیز ترامپ در پیامی توئیتری گفته بود که چین منتظر روی کار آمدن جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ هستند و به همین علت از مذاکرات تجاری کناره گیری کردند.

آخرین دور مذاکرت تجاری میان چین و آمریکا بدون آنکه نتیجه‌ای به دنبال داشته باشد، به پایان رسید. همزمان کاخ سفید دور تازه‌ای از تعرفه‌ها را علیه کالا‌های وارداتی از چین وضع کرد. پکن نیز وعده داد که تعرفه‌های تجاری واشنگتن را تلافی خواهد کرد. بنا به گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، از روز جمعه آمریکا تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از محصولات چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داد.

این طور پیداست چین برای بازنگری در قوانین خود تحت فشار قرار گرفته است. هدف از این اقدام الزام این قدرت آسیایی به رعایت حق مالکیت فکری است. چین در عین حال وعده داد اقدام آمریکا را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی است چین در مذاکرات تجاری با این کشور عهدشکنی کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید