پنج اکانت اینستاگرامی که باید بلاک کنید!

کدخبر: ۲۸۳۳۳۶
اقتصاد نیوز:هرگز دوباره سراغ این اکانت‌های اینستاگرامی نروید تا احساس بهتری به زندگی‌تان پیدا کنید.
پنج اکانت اینستاگرامی که باید بلاک کنید!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرآنلاین، این واقعیت که بعضی اکانت‌های اینستاگرامی برای سلامت روان انسان مضر است، خبر جدیدی نیست. البته این که چرا اینستاگرام سلامت روحی و روانی انسان را به خطر می‌اندازد واضح است. میان تمام عکس و استوری‌هایی که از تفریحات و اطلاعات مردم در این شبکه اجتماعی وجود دارد، می‌توانید اکانت‌هایی را پیدا کنید که همیشه ضررشان بیش‌تر از منفعت‌شان است.

اینستاگرام 1

۱. اکانت همسر سابقتان

قطع کردن راه‌های ارتباطی با کسی که نسبت به او احساس علاقه داشته‌اید، می‌تواند روند فراموش کردن یا بهبود یافتن از آسیب‌های یک رابطه را تسریع بخشد.

هرچه روند زندگی کسی که از شما جدا شده را بیش‌تر دنبال کنید، وابستگی‌تان نیز به همان میزان افزایش یافته و در واقع مدت زمان بهبود یافتن را به تعویق می‌اندازید.

۲. هر اکانتی که در خصوص رژیم، تناسب اندام و سلامت باشد

اگر اکانتی را دنبال می‌کنید که باعث می‌شود نسبت به سبک زندگی، عادات غذایی و ظاهرتان احساس نارضایتی کنید، بهتر است هرچه سریع‌تر آن را کنار بگذارید.

بسیاری از اکانت‌هایی که با محتوای سلامت، تناسب اندام و سبک زندگی سالم فعالیت می‌کنند، توسط افرادی که در این زمینه تحصیل نکرده‌اند مدیریت می‌شوند و به همین دلیل در بعضی موارد حتی ضررشان بیشتر از منفعت است.

۳. هر اکانتی که شما را بخاطر جنسیت‌تان شرمنده کند

این اکانت‌ها که محتوای سکسیسم(جنسیت‌زدگی) دارند، باعث می‌شوند که مخاطب، چه زن و چه مرد، نسبت به جنسیت خود احساس شرمندگی و ناراحتی کند.

۴. حتی اکانت بعضی از اعضای خانواده

ممکن است یکی از اعضای خانواده‌تان را در اینستاگرام دنبال کنید که با انتشار پست یا عکس موجب اضرابتان می‌شود یا حتی به علت این که با آن‌ها در این فضای مجازی در ارتباط هستید، مدام باید برای فعالیت‌های خود در این شبکه اجتماعی استرس داشته باشید. بهتر است بدانید بعضی از خویشاوندان نیز باید در لیست بلاک قرار بگیرند.

۵. اکانت‌هایی که موجب ترس و اضطراب‌تان می‌شود

مسلماً دنبال کردن اکانت‌هایی که اخبار مفید و پرمحتوا منتشر می‌کنند، کار جالبی است اما اگر خواندن این پست‌ها باعث شود که مخاطب احساس افسردگی، خشم شدید یا نگرانی و استرس کند، مثل خیلی از اکانت‌های دیگر، بهتر است کنار گذاشته شوند.

حتی اگر مجبور شوید بیشتر اکانت‌هایی که دنبال می‌کند، کنار بگذارید یا بلاک کنید، اصلا مشکلی نیست. در هرحال بهتر است احساس و اعصابتان را درگیر مسائل مهم‌تری کنید و فضای مجازی برایتان صرفاً جایی برای دریافت اطلاعات مفید باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید