دلالانی که حالا راه بازار برنج را پیدا کرده‌اند

کدخبر: ۲۸۳۳۸۵
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه برنج فروشان شهرستان فریدونکنار، علت عمده گرانی برنج را مربوط به حضور سرمایه گذاران و دلالان به بازار این محصول دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عباس پور باقری با ابراز گلایه از کنترل نکردن بازار محصول برنج تاکید کرد: محصول برنج تنها بین بنگاه‌ها و فروشندگان دست به دست شده و سرمایه گذاران با خرید و انبار کردن و توزیع مجدد آن افزایش قیمت برنج را دامن زده‌اند.

رئیس اتحادیه برنج فروشان فریدونکنار با تصریح اینکه هر کس سرمایه‌ای داشته وارد بازار برنج کرده و سرمایه گذاران فعلی کارشناس برنج نیستند، خاطرنشان کرد: هیچیک از مراجع قانونی پیگیر مباحث گرانی محصولات نبوده و اگر هم هست به دلیل گسترده شدن این امر در جامعه و نیز چالش‌های مهم‌تر دیگر برای مراجع قانونی، این موضوع در اولویت کاری آنان قرار ندارد.

پور باقری با بیان اینکه صنف تا چه اندازه می‌تواند با اخطاریه و تذکر مانع از افزایش قیمت شود، بر لزوم مداخله مراجع ذی صلاح در این حوزه تاکید کرد و افزود: برنج در شهرستان به اندازه مصرف وجود دارد اما نقل و انتقال آن بین سرمایه گذاران و بنگاه داران سبب شده تا افراد قیمت‌های دلخواه خود را مطرح کرده و به این وسیله افزایش قیمت برنج تشدید شود.

رئیس اتحادیه برنج فروشان فریدونکنار گفت: مشکلی بابت دریافت مطالبات از مشتریان در شهرستان وجود ندارد، هرچند در مواردی بازپرداخت با تأخیر انجام می‌شود اما چالش فعلی شهرستان، افزایش بی‌رویه قیمت محصول به دست خود فروشندگان است.

وی خاطرنشان کرد: در این برهه زمانی از سال که برنج در کشور تولید نمی‌شود، بازارها و انبارها خالی از برنج نبوده و حتی مصرف برنج نیز در شهرستان تغییری پیدا نکرده است.

یکی از بهترین برنج‌های جهان در نواحی شمالی ایران کشت می‌شود؛ برنج طارم محلی فریدونکنار در استان مازندران از بهترین‌ها محسوب می‌شود، چرا که علاوه بر ویژگی‌های اصلی یک برنج خوب از جمله عطر و طعم و قد کشیدگی، از لحاظ تغذیه‌ای خوش خوراک و سهل الهضم بوده و به لحاظ بهداشتی نیز از کم‌ترین میزان کودهای شیمیایی و سموم در مراحل تولید آن به کار گرفته می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید