دمشق شورای امنیت را به انجام مسئولیت خود فراخواند

کدخبر: ۲۸۳۳۸۹
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه سوریه خواستار انجام وظیفه شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با اقدامات خیانتکارانه شبه نظامیان قسد با حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی در شمال شرق این کشور شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری سوریه (سانا) نوشت: این وزارتخانه در همین ارتباط نامه های جداگانه را به 'آنتونیو گوترش' دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت این سازمان ارسال کرده است.

در نامه های وزارت خارجه سوریه آمده است، تهاجم و حملات قسد با حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی به مردم مناطق شمال شرق این کشور، اقدام خیانتکارانه بوده و لازم است با انجام جلسه شورای امنیت سازمان ملل متوقف شود.

سوریه در ادامه بر حق خود بر اساس قوانین بین المللی برای دفاع از شهروندان خود در سراسر این کشور تاکید کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه سوریه، جنگنده های ائتلاف آمریکا نهم مه 2019 (19 اردیبهشت) کشتاری فجیعی را در شهر شحیل در حومه ریف دیرالزور مرتکب شدند که منجر به کشته شدن 7 غیرنظامی از اعضای یک خانواده شد.

این وزارتخانه افزود: هدف از این کشتارها که برخی از آنها از سوی نیروهای دمکراتیک سوریه موسوم به قسد با حمایت و تبانی ائتلاف آمریکایی صورت می گیرد، به زانو درآوردن مردم شریف و غیور سوریه است که خواهان رسیدگی به مطالبات شان و بازگشت دولت سوریه برای انجام وظیفه خود در منطقه هستند.

سوریه یادآور شد: شبه نظامیان قسد مطالبات مردم سوریه برای بهبود در ارتباط با حوزه آموزش و تامین آب و غذا برای این منطقه فقیر را با ضرب گلوله و تخریب زیرساخت ها پاسخ داد و این نشانگر نقش شبه نظامیان قسد برای پیاده کردن سیاست های اربابان خود در ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکاست.

وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواستار عمل به وظیفه خود و الزام آمریکا و برخی کشورهای غربی برای محترم شمردن قطعنامه های این شورا شد که بر اهمیت تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال سوریه تاکید کرده است.

نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) در 10 روز گذشته شماری از شهروندان سوری را مناطق اطراف دیرالزور در شمال شرق این کشور کشتند. 

اوضاع در مناطق شمال شرق سوریه و دیرالزور شمالی به خاطر فشارهای نیروهای قسد به اهالی این مناطق بحرانی است. 

گروگانگیری، آدم ربایی، ترور، بمب گذاری و ناامنی و بی ثباتی از جمله مواردی است که از سوی اهالی این مناطق مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفته است و نیروهای قسد نیز اعتراض های مردم را سرکوب می کنند. 

پیشتر نیز شماری از شخصیت های استان الحسکه در شمال شرق سوریه نسبت به سرکوب اعتراض ها از سوی نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا اعتراض و آن را محکوم کرده بودند. 

نیروهای نظامی آمریکا در چند سال اخیر بدون مجوز دولت سوریه وارد بخش های شمال شرقی این کشور شده و اقدام به تاسیس پایگاه های نظامی کرده اند. 

سوریه بارها خواستار خروج این نیروهای متجاوز شده است ولی آنان به دنبال برخی سیاست های خود نظیر هماهنگی با اهالی منطقه برای تجزیه این بخش از سوریه هستند. 

پیشتر نیز گردهمایی از سوی آمریکا با کمک برخی نیروهای محلی برای عشایر برگزار شده بود که دمشق آن را خیانت و با هدف تجزیه این کشور خواند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید