تهدید مجدد ایران توسط ترامپ

کدخبر: ۲۸۳۳۹۹
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا بدون موضع گیری درباره ایران تنها به این جمله اکتفا کرد که خواهیم دید که چه پیش خواهد آمد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ روز دوشنبه در حاشیه دیدار با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان این مطلب را به خبرنگاران گفت.
وی افزود: هر آنچه که (علیه آمریکا) انجام دهند یک اشتباه بزرگ است. من گزارشات مختصری را از ایران می شنوم. اگر کاری انجام دهند به شدت ضربه خواهند خورد. خواهیم دید چه پیش خواهد آمد.
رئیس جمهوری آمریکا پیش از این خواستار مذاکره با ایران درباره مسایل هسته ای شده بود؛ در حالی که جان بولتون مشاور امنیت ملی وی روز یکشنبه گذشته اعلام کرد ناوگان آبراهام لینکلن برای پاسخ به آنچه که تهدید ایران نامید، به خلیج فارس اعزام شده است.
ترامپ و هیچ یک از مقامات کاخ سفید تاکنون جزئیاتی از آنچه که تهدید ایران نامیده اند، اعلام نکرده اند.
وی همچنین از دیدار خود با ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ روسای جمهوری روسیه و چین در نشست سران گروه 20 در ژاپن خبر داد و برخلاف افزایش جنگ تجاری اظهار کرد: ما در موقعیت بسیار قوی هستیم.
رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: 95 درصد توافق با چین انجام شد وقتی که استیون منوچین وزیر خزانه داری و روبرت لیتزر نماینده تجاری آمریکا متوجه شدند که چین، این توافق را متوقف کرد.
ترامپ یادآور شد: آن گاه بود که دستور افزایش تعرفه بر کالاهای وارداتی چین به آمریکا را صادر کردم.
وی درباره تصمیم چین برای اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی هم گفت: منابع کمک به کشاورزان در مقابله با اقدامات تلافی جویانه چین، تخصیص خواهد یافت. 
پس از ناکامی در رسیدن به یک توافق تجاری با چین، ترامپ دستور اعمال تعرفه بر 200 میلیارد دلار واردات از چین را صادر کرد و همچنین چین هم اعلام کرد بر 60 میلیارد دلار واردات از آمریکا افزایش تعرفه اعمال خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید