اصلاح‌طلبان قصد عبور از روحانی را دارند؟

کدخبر: ۲۸۳۴۶۸
اقتصادنیوز: یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد:‌ درست است که اصلاح‌طلبان نقدهایی را به دولت دارند اما به هیچ عنوان قصد عبور از روحانی را ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، علی تاجرنیا درباره شروع موج جدید تخریب‌ها علیه دولت و اینکه گفته می‌شود یک «کودتای مدیریتی در دولت در راه است» است،‌ گفت: معتقدم مسئله مهمی در کشور ما وجود دارد و آن این است که در حال حاضر مردم نسبت به عملکرد برخی از نهادهای حاکمیتی تردید جدی دارند و یکی از این مجموعه‌ها مجلس است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد:‌ مجلس شورای اسلامی متاسفانه ترکیبش به گونه‌ای شکل گرفته است که از کارآمدی لازم برای حل مسائل و مشکلات برخوردار نیست و همین امر باعث شده بخش عمده‌ای از نمایندگان مورد اقبال افکار عمومی حوزه انتخابیه خود قرار نگیرند، بنابراین یک سبقتی گرفته‌اند و به نوعی اپوزیسون شده‌اند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی کشور مسائل اجرایی است، این نمایندگان به نوعی ژست مخالفت و تندی کردن با رئیس‌جمهور به خود می‌گیرند که در این دوره ممکن است خریدار داشته باشد برای همین است که این روزها شاهد موج جدیدی از تخریب‌ها علیه دولت هستیم.

تاجرنیا افزود: معتقدم آنچه ایراد دولت در این دوره است، این است که از تمام ظرفیت‌های مصنوبان و چهره‌های کارآمد که بخشی در درون و بخشی در بیرون هستند، استفاده نکرده است بنابراین آن چیزی که به عنوان کودتای مدیریتی یاد می‌شود، بیشتر برای تخریب دولت و سوار شدن بر موج اعتراضات مردمی نسبت به ناکارآمدی دولت است.

وی خاط نشان کرد:‌ دولت حتی از طرف برخی از طرفدارانش  به محافظه‌کاری و تحمل نیروهای مخالف در بدنه‌اش متهم است. در حالی که امروز مخالفان سعی می‌کنند با طرح یک چنین مسائلی آرای افکار عمومی را جلب کنند.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که این روزها مطرح می‌شود اصلاح‌طلبان قصد عبور از رئیس‌جمهور را دارند و از حمایت خود ناراضی هستند،‌ آیا به واقع چنین مسئله‌ای در جریان اصلاح‌طلبی مطرح است،‌ گفت: اصلاح‌طلبان نسبت به اشخاص حاضر در دولت مخصوصا افراد نزدیک به رئیس‌جمهور انتقادهایی را دارند اما به هیچ‌عنوان قصد عبور از روحانی را و دولتش را دندارتد.

وی تاکید کرد:‌ باتوجه به شرایط سخت و دشوار کشور اصلاح‌طلبان معتقد هستند که رئیس‌جمهور را حمایت کنند اما نقد و نقادی هم همراهش است.

تاجرنیا در پاسخ به پرسشی دیگر درخصوص این که گفته می‌شود اصلاح طلبان قصد تحریم انتخابات در سال ۹۸ را دارند، آیا این گمانه زنی‌ها صحت دارد،‌ عنوان کرد: چنین صحبت‌های نظر پذیرفته شده در بین اصلاح‌طلبان نیست، آن چه که گفتمان غالب در این جریانان است این است که حضورمان در انتخابات باید در یک شرایط مشروط باشد.

وی تاکید کرد: مشروط یعنی این‌که شرایط انتخابات آزاد، سالم، عادلانه و  برابر باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد:‌ بیان کردن چنین صحبت‌هایی تبلیغات  منفی است که  در آستانه انتخابات شکل می‌گیرد و بدون شک رفتار معقول اصلاح طلبان باعث می‌شود به زودی غیر واقعی بودن آنان مشخص شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید