هشدار شخصیت‌های فلسطینی درباره عملی شدن معامله قرن

کدخبر: ۲۸۳۸۶۵
اقتصادنیوز: شخصیت‌های فلسطینی در یادداشتی درباره وقوع فاجعه در صورت عملی شدن طرح آمریکا برای مسئله فلسطین موسوم به معامله قرن هشدار دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، العربی الجدید نوشت: 670 شخصیت فلسطین امروز چهارشنبه در یادداشتی خطاب به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و سایر نهادهای فلسطینی در داخل و خارج از آن درباره معامله قرن هشدار دادند.

این شخصیت‌های فلسطینی اظهار داشتند که در صورت عدم جلوگیری از اجرای معامله قرن و خنثی کردن اهداف آن فاجعه در آینده رخ خواهد داد.

شخصیت‌های فلسطینی در این یادداشت خواستار اقداماتی برای فراهم کردن زمینه به منظور واکنش به پروژه آمریکایی صهیونیستی و به کارگیری همه نیروهای ملی و همپیمان برای به شکست کشاندن این پروژه شدند.

در این یادداشت همچنین بر ضرورت آغاز جنبش مقاومت ملی فراگیر و گسترده، اتخاذ اقداماتی عملی برای غلبه بر اختلافات، رفع تحریم‌ها علیه نوار غزه، حفاظت از حقوق و آزادی‌ها و حفظ وحدت ملت فلسطین و نهادهای آن تاکید شده است.

شخصیت‌های فلسطینی در این یادداشت خواستار انجام اقداماتی عملی برای رهایی از محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی از زمان امضای توافق اوسلو و اتخاذ سیاست‌هایی که راه را برای هرگونه تعامل اقتصادی با رژیم صهیونیستی مسدود کند شدند.

در این یادداشت بر ضرورت موضع گیری کشورهای عربی در سطوح مختلف، تشکیل کمیته ای عالی به ریاست تونس و عضویت تعدادی از کشورهای بانفوذ در این کمیته برای جلوگیری از تحقق خواسته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید شده است.

شخصیت‌های فلسطینی همچنین خواستار یک ابتکار که دربرگیرنده گام‌های عملی برای تشکیل یک جبهه جهانی در مقابله با طرح آمریکا باشد شدند.

طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به‌دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار 6 میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوری آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید