احتمال تغییر زمان استعفای کاندیداهای انتخابات مجلس

کدخبر: ۲۸۳۸۶۷
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اگر شورای نگهبان به مهلت زمانی استعفای افرادی که قصد کاندیداتوری دارند، ایراد وارد کند، می توانیم زمان استعفاها را از خردادماه به شهریورماه تغییر دهیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمدجوادکولیوند» به خبرگزاری خانه ملت گفت که جدول زمانبندی انتخابات مجلس توسط وزارت کشور تهیه شده و از دوم خرداد ماه روند انتخابات یازدهمین دوره مجلس آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از 9 خرداد تا 16 خرداد ماه افرادی که قصد کاندیداتوری دارند و دارای مسئولیت هستند، باید استعفا دهند.

وی با بیان اینکه در سیاست‌های کلی قانون انتخابات آمده بود که زمان استعفاها کاهش یابد، افزود: ترجیحا 3 ماه باید قبل از ثبت نام، استعفاها انجام شود، اما طبق قانونی فعلی 6ماه قبل از انتخابات استعفاها انجام می‌شود.

کولیوندبیان کرد: در این خصوص منتظرشورای نگهبان هستیم و اگر ایراد شورا این باشد، می‌توانیم زمان استعفاها را 3 ماه عقب‌تر ببریم و در شهریور ماه استعفاها انجام شود، اگر این اتفاق رخ دهد این قانون می‌تواند مبنای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شود.

پیشتر سخنگوی وزارت کشور اعلام کرده بود که یازدهمین دوره انتخابات مجلس و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ٢ اسفند ماه سال ٩٨ برگزار می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید