افزایش نرخ بلیت هواپیما مانع پیشرفت صنعت هوایی می‌شود

کدخبر: ۲۸۳۸۹۶
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:درشرایط کنونی پیشرفت صنعت هواپیمایی کشورمان نسبت به رقیبان کمتراست وافزایش نرخ بلیت پروازهای هوایی مانع ازپیشرفت این صنعت می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، سیدهادی بهادری، با اشاره به افزایش قیمت بلیت هواپیما در چند ماه اخیر، گفت: دولت همواره در زمان کمبود بودجه، نسبت به درآمدزایی از بخش‌ها مختلف از جمله صنعت هوایی کشور استفاده می‌کند، زیرا غالباً اقشار پردرآمد از سفرهای هوایی استفاده کرده و دولت به دنبال درآمدزایی از این حوزه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع واضح و مبرهن است که پیشرفت صنعت هواپیمایی کشورمان نسبت به رقیبان منطقه‌ای کمتر است، حال اقداماتی مانند افزایش نرخ بلیت پروازهای هوایی مانع از پیشرفت این صنعت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر رویکردهای حمایتی از صنعت هوایی کشور برداشته شود، به‌طور حتم در سال‌های آتی، از این صنعت چیزی باقی نخواهد ماند و این بخش فلج خواهد شد.

بهادری با اعلام اینکه افزایش درآمدزایی از صنعتی مانند صنعت هوایی کشور درست نبوده و مشکل‌ساز خواهد بود، گفت: به نظر من دولت به‌جای برنامه‌ریزی برای کسب درآمد از این حوزه‌ها، باید به دنبال ساماندهی یارانه‌های پنهان در اقتصاد کشور باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر اینکه افزایش نرخ بلیت هواپیما منطقی و کارشناسی نیست، تصریح کرد: افزایش قیمت بلیت هواپیما نتیجه‌ای جزء کاهش میزان پروازهای هوایی و کاهش گرایش مردم برای استفاده از هواپیما را به دنبال ندارد، بنابراین دولت باید راه‌کاری را برای تأمین اعتبارات و بودجه مورد نیاز ایرلاین‌ها بیندیشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید