اعزام هفت ناو آمریکایی به خلیج فارس

کدخبر: ۲۸۴۰۴۹
اقتصادنیوز: آمریکا در شرایط متشنج شدن اوضاع در خلیج فارس دستکم هفت ناو جنگی را به جلوداری ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن در خلیج فارس و در نزدیکی آن مستقر کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، پایگاه خبری موسسه نیروی دریایی آمریکا (USNI News) گزارش داد، تا به حال دو ناوشکن از نوع Arleigh Burke با سامانه های موشکی هدایت شونده McFaul و Gonzalez که هرکدام از آنها می تواند تا 90 موشک کروز تاماهاک و دیگر موشکها را حمل کند، وارد خلیج فارس شده اند.

علاوه بر این ناو نفربر Kearsarge که می تواند 20 تا 30 فروند هواپیما و بالگرد از جمله جنگنده بمب افکن های نسل پنجم F-35B را در عرشه خود حمل کند، در سواحل امارت عربی متحده و در مدخل خلیج فارس قرار دارد.

همچنین ناوگروه ضربتی آمریکا با جلوداری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن از کلاس Nimitz که قادر به حمل تا 90 هواپیما و بالگرد است، در سواحل عمان مستقر شده است. این ناوگروه متشکل از ناو موشک انداز Leyte Gulf، ناوچه اسپانیایی Mendez Nunez و ناوشکن Bainbridge است.

همچنین روز شنبه اطلاع حاصل شد که ناو نفربر Arlington به وزن 22.6 هزار تن که قادر به حمل حدود 700 نظامی و 14 دستگاه ماشین نظامی است به منطقه تحت مسئولیت ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا اعزام شده است. علاوه بر این سامانه های موشکی پاتریوت به منطقه اعزام شده اند. 

پنتاگون مدعی شده است این تسلیحات در پاسخ به نشانه های سطح بالای آمادگی ایران برای اجرای عملیات تهاجمی علیه امریکا و دفاع از منافع ایالات متحده به منطقه اعزام شده اند.

این درحالی است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سرپرست وزارت دفاع این کشور پاتریک شاناهان اعلام کرد که نمی خواهد با ایران بجنگد.

همچنین صبح روز چهارشنبه آمریکا در خصوص وجود تهدیدات از طرف ایران خبر داده و پرسنل غیر عملیاتی آمریکا از بغداد و سایر شهرهای عراق خارج شدند. 

روزنامه نیویورک تایمز مى نویسد که در همان روز در جریان کنفرانس مطبوعاتی صبح که موضوع آن افزایش ارتباطات با تهران بود، ترامپ از عدم تمایل خود به درگیری نظامی با ایران اطلاع داد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید