رژیم صهیونیستی نماینده مجلس هلند را بازداشت کرد

کدخبر: ۲۸۴۱۳۲
اقتصادنیوز: رژیم صهیونیستی روز جمعه «توناهان کوزو» سیاست‌مدار ترک ‌تبار مجلس هلند را در جریان راهپیمایی به سوی مسجد الاقصی بازداشت کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای شبکه خبری «روسیا الیوم» نوشت: حزب دنک (تفکر) هلند در اطلاعیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی اسرائیل، کوزو را در جریان راهپیمایی به سوی مسجد الاقصی و درحالی که پرچم فلسطین در دست داشت، بازداشت کرده اند و پرچم نیز مصادره شده است.

حزب دنک در حساب رسمی اش در شبکه های اجتماعی، فیلمی را به اشتراک گذاشته است که در آن نیروهای امنیتی برای کوزو ایجاد مزاحمت می کنند و وی توقیف می شود.

این حزب همچنین اعلام کرد که نماینده مجلس هلند در مراسم بزرگداشت سالروز نکبت فلسطین نیز حضور داشته است.

'روز نکبت' سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی، توسط رژیم صهیونیستی است که در پانزدهم ماه می سال 1948 میلادی (1327 شمسی) روی داد.

این روز یادآور مصیبتی است که بر فلسطین رفت و هنوز دامن‌گیر بیش از 12 میلیون فلسطینی در سراسر دنیا است.

کوزو در سپتامبر 2016 (شهریور 95) و پس از آن که از دست دادن با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خودداری کرد، در مجامع بین المللی شهرت یافت.

وی در آن زمان اعلام کرد که این اقداماتش در اعتراض به نقض های مکرر اسرائیل در زمینه حقوق بشر علیه غیرنظامیان فلسطینی در سرزمین های اشغالی انجام داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید