ترامپ: اخبار جعلی درباره تنش با ایران برای آمریکا زیان‌بار است/ پاسخ ظریف به ترامپ

کدخبر: ۲۸۴۱۹۳
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انشتار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر ضمن انتقاد نسبت به نوع پوشش رسانه‌ای اخبار مرتبط با تنش‌های اخیر با ایران تاکید کرده است که این پوشش خبری می‌تواند برای کشورش زیان‌بار باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، در این پیام آمده است: «رسانه ها با اخبار جعلی و به شدت غیرواقعی و فریبکارانه در باره ایران به کشور ما ضربه می‌زنند. ای رویکرد فریبنده، نادرست و خطرناک است. حداقل ماجرا این است که ایران نمی داند به چه فکر کند و این مسئله حداقل تا این حد چیز خوبی خواهد بود.»

دونالد ترامپ همچنین با انتشار یک توییت دیگر افزود: «با این همه خبرهای جعلی و ساختگی ایران نمی تواند هیچ ایده‌ای از آنچه به واقع در جریان است داشته باشد.»

انتشار پیام توییتری رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله با واکنش محمد جواد ظریف همراه شد. وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این بخش از پیام دونالد ترامپ که به سردرگمی ایران و ناتوانی این کشور از درک درست وقایع جاری در چارچوب تنش‌های اخیر میان دو طرف اشاره داشت رویکرد دوگانه حاکم بر دستگاه اجرایی آمریکا را زیر سوال برد و بر استیصال و درماندگی کاخ سفید از هرگونه تفکر درست تاکید کرد.

ظریف در توییت خود آورده است: «زمانی که تیم "ب" چیزی می‌گوید و دونالد ترامپ چیز دیگر کاملا روشن است که چه کسی نمی‌داند به چه باید فکر کند. ما از هزاران سال پیش تاکنون در ایران می‌دانیم که به چه باید فکر کنیم و این را در مورد آمریکا از سال ۱۹۵۳ تاکنون به خوبی می‌دانیم. تا این حد این "چیز خوبی است".»

در همین رابطه: 

مقام آمریکایی: کنار تلفن نشسته‌ایم و منتظر تماس ایران هستیم

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید