جنگ تجاری بین آمریکا و چین تهلاجمی تر شد

کدخبر: ۲۸۴۲۷۳
اقتصادنیوز: چین در جنگ تجاری با آمریکا موضع تهاجمی‌تری گرفت و اعلام کرد ازسرگیری مذاکرات میان دو اقتصاد بزرگ جهان تا زمانی که واشنگتن روند خود را عوض نکند، بی معنی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین هفته گذشته پس از اقدام پکن در وضع تعرفه‌های تلافی‌جویانه علیه واردات کالاهای آمریکایی به بن بست خورد. مقامات آمریکایی پکن را متهم کرده‌اند از وعده‌هایی که در جریان ماه‌ها مذاکره داده است عقب نشسته است و دولت ترامپ به یکی از بزرگترین و موفق‌ترین شرکت‌های چینی ضربه سنگینی زده است.

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در خصوص گزارش رسانه‌هایی مبنی بر اینکه مذاکرات تجاری بیشتری صورت نخواهد گرفت، گفت: چین همواره خواستار حل اختلافات با آمریکا از طریق گفت‌وگو و مشورت بوده است. اما به دلیل اقداماتی که طرف آمریکایی در طول مشورت‌های تجاری قبلی میان دو کشور انجام داده‌اند، ما بر این باوریم که اگر قرار باشد مذاکرات معنی داشته باشد باید صداقت نشان داده شود.

آمریکا هفته گذشته با قرار دادن شرکت هواوی در فهرست سیاه که معامله با این شرکت را برای شرکت‌های آمریکایی دشوار می‌کند، خشم چین را برانگیخت.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام جهان که هفته گذشته با چشم‌انداز دور جدید مذاکرات تجاری آمریکا و چین صعود کرده بودند، به ریزش جدیدی تن دادند و یوان چین به پایین‌ترین حد پنج ماه اخیر در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.

پس از این‌که مذاکرات برای حل اختلافات تجاری آمریکا و چین هفته گذشته به بن‌بست رسید ترامپ با افزایش تعرفه‌ها از ۱۰ به ۲۵ درصد روی ۲۰۰ میلیارد واردات چین فشارها روی پکن را تشدید کرد. چین نیز روز دوشنبه با اعلام تعرفه‌های بالاتر روی ۶۰ میلیارد دلار واردات محصولات آمریکایی تلافی کرد.

نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست به نقل از یک منبع آگاه نوشت: یک عضو ارشد حزب کمونیست چین اعلام کرده که جنگ تجاری ممکن است رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹ را به میزان یک درصد کاهش دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید