نوع ارز برای واردات برنج اعلام شد

کدخبر: ۲۸۴۳۴۴
اقتصادنیوز: مدیر کل برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار اعلام کرد: واردات برنج همچنان با ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید برنج در سال جاری بیش از سال گذشته خواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  مهر، محمدرضا کلامی اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار مقرر بود عرضه خرما با قیمتی ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از بهای مصوب میادین میوه و تره‌بار عرضه شود و اقدامات لازم در این حوزه طبق اعلام مسئولان این حوزه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با هدف حمایت از سفره خانوار عرضه بسیاری از اقلام مهم و پرمصرف در میادین میوه و تره‌بار با قیمت‌هایی پایین‌تر از سطح شهر آغاز شده است، گفت: خوشبختانه مرغ در بازار بدون مشکل در حال توزیع است و کمبودی در این بخش وجود ندارد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار ادامه داد: بسیاری از کالاهای اساسی با نرخ‌های ترجیحی در میادین توزیع می‌شوند، به عنوان مثال برنج تولید داخل نیز در تخفیفات ماه مبارک رمضان در میادین عرضه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که ارز مبنای واردات برنج آیا تغییر کرده است؟ یا خیر گفت: واردات برنج همچنان با ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید برنج در سال جاری بیش از سال گذشته خواهد بود.

کلامی در پاسخ به این سوال که آیا کمبودی در بازار برنج وجود دارد یا خیر؟ تاکید کرد: بازار با کمبودی مواجه نیست، بررسی‌ها نشان می‌دهد سیل آسیبی به تولید برنج کشور نزده است از این رو دستگاه‌های نظارتی با کسانی که قصد آشفته کردن بازار برنج را دارند، برخورد لازم را خواهند کرد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: نه تنها میزان ذخایر برنج کشور دو برابر سال گذشته است بلکه آمار موید رشد قابل توجه میزان واردات برنج در سال ۹۷ است.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در راستای مدیریت تأمین برنج کشور و با توجه به ضرورت جلوگیری از سواستفاده برخی از اعمال ممنوعیت فصلی و از طرفی قابل نگهداری بودن کالایی مانند برنج در سال جاری، ممنوعیت فصلی واردات برنج لغو گردیده است.

کلامی در جواب پرسشی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توزیع کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: ستاد تنظیم بازار پیش از این با هدف تأمین اقلام اساسی مورد نیاز خانوار پیش بینی‌هایی در خصوص برگزاری فروش فوق العاده کالا در سراسر کشور داشت. در این راستا ستاد تنظیم بازار در هر استان می‌تواند به فراخور نیاز برای برگزاری نمایشگاه ضیافت نیز تصمیماتی اتخاذ نماید و اقدامات لازم در این حوزه نیز صورت گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید