در خواست فوری پادشاه عربستان از سران کشورهای عربی!

کدخبر: ۲۸۴۳۸۱
اقتصادنیوز: پادشاه عربستان سعودی بامداد یکشنبه خواستار برگزاری نشست فوق العاده سران عربی در مکه مکرمه درباره بررسی حوادث اخیر خلیج فارس شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری اسکای نیوز، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی خواستار برگزاری نشست فوق العاده سران عربی در تاریخ 30 ماه می (9 خرداد) در مکه مکرمه شده است.

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: قرار است در این نشست درخصوص حمله پهپادی نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و حمله به کشتی ها تجاری در آبهای امارات متحده عربی گفت وگو شود.

پادشاه عربستان سعودی اعلام کرد: این دو نشست با هدف مشورت و هماهنگی میان کشورهای برادر و دوست برای تحکیم امنیت و ثبات منطقه برگزار می شود.

بنابراین گزارش، سلمان بن عبدالعزیز افزوده است: حمله به تاسیسات نفتی عربستان و کشتی های تجاری در آبهای امارات متحده عربی عواقب خطرناکی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی دارد.

بامداد یکشنبه (22 اردیبهشت)، اخباری از انفجار در بندر الفجیره در شرق امارات منتشر شد که در ابتدا این خبر از سوی مقامات امارات تکذیب شد، اما در ادامه وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که چهار کشتی در نزدیکی آبهای منطقه ای این کشور مورد اقدامات خرابکارانه قرار گرفته است.

24 اردیبهشت ماه نیز پهپادهای ارتش یمن به تاسیسات حیاتی عربستان سعودی حمله کردند. در پی این حمله «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان اعتراف کرد که نیروهای یمنی دو ایستگاه پمپاژ نفت این کشور را هدف قرار داده اند.

قرار است اواخر ماه مبارک رمضان نشست سران اعضای سازمان همکاری اسلامی متشکل از 57 کشور به استثنای سوریه که عضویتش به تعلیق درآمده برای بررسی «مسائل مهم» و در رأس آنها مساله فلسطین در مکه مکرمه برگزار شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید