افطاری اماراتی‌ها برای یهودی‌ها+عکس

کدخبر: ۲۸۴۵۱۲
اقتصادنیوز؛ سفارت امارات در رم در راستای عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو، گروهی از اقلیت‌های یهودی را به مراسنم «افطار دسته‌جمعی» دعوت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ روزنامه اماراتی "البیان" گزارش داد، عمر عبید الشامسی، سفیر ابوظبی در ایتالیا مراسم افطاری را با حضور "شخصیت‌های دینی از واتیکان، کلیساهای مسیحی دیگر، مرکز فرهنگی اسلامی و نیز اقلیت‌های یهود" برگزار کرد.

image.png

 

طبق نوشته این روزنامه، این دیدار در چارچوب این انجام شد که امارات سال ۲۰۱۹ را سالی برای "مسامحه و با هدف تقویت ارزش‌های تفاهم و درک متقابل میان مردم با فرهنگ و ادیان مختلف" اعلام کرده است.

نویمی دی سینی، رئیس انجمن اقلیت‌های یهود در ایتالیا نیز در این مراسم حضور داشت.

روزنامه البیان به نقل از دی‌ سینی نوشت: من معتقدم که امشب، شبی مهم است که موفق شدیم همگی‌مان دور یک میز بنشینیم. نشستن بر سر یک میز در شناخت تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم و نیز سنت‌های دیگری نقش به سزایی دارد.

روابط میان ابوظبی و تل‌آویو شاهد تحول بی‌سابقه‌ای در ماه‌های اخیر بوده و از سطح دیدارهای دیپلماتیک محرمانه و علنی دوره‌ای میان دو طرف پافراتر گذاشته و حتی از روابط تجاری و اقتصادی دو طرف نیز عبور کرده و اکنون به سطح عادی‌سازی روابط در فضا و اجرای رزمایش‌های نظامی مشترک رسیده است.

امارات گام‌های بلندی را در روابط رسمی خود با رژیم اشغالگر اسرائیلی برداشته و در مقایسه با دیگر کشورهایی که سعی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل دارند و در راس آنها عربستان، بحرین و مصر، گام‌های بیشتری را برداشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید