نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

۴۳ درصد اروپایی‌ها نگران قدرت گرفتن احزاب عوام‌گرا هستند

کدخبر: ۲۸۳۳۵۹
اقتصادنیوز : نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریباً چهار نفر از هر ۱۰ اروپایی (۴۳ درصد) معتقدند که قدرت گرفتن احزاب عوام‌گرا در این قاره تهدیدی برای فعالیت اتحادیه اروپا است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اتحادیه روزنامه‌های اروپا (لنا) در کمتر از دو هفته تا انتخابات پارلمان اروپا نتایج یک نظرسنجی را که در هشت کشور اتحادیه اروپا انجام شده است، منتشر کرد. این کشورها شامل بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، سوئد و مجارستان می‌شوند که در مجموع با ۳۲۰ میلیون جمعیت، ۶۲ درصد جمعیت اتحادیه اروپا را شکل می‌دهند.

طبق نتایج این نظرسنجی، نصف اروپایی‌ها در سن رأی معتقدند که انتخابات ۲۶ مه (۵ خرداد) پارلمان اروپا برای آینده اتحادیه اروپا بسیار مهم است. ۶۱ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند موافق عضویت کشورهای خود در اتحادیه اروپا هستند.

علاوه بر این، زمانی که از افرادی شرکت کننده در نظرسنجی خواسته شد تا سه چالش اصلی اروپا را به ترتیب نام ببرند، آن‌ها به موضوع مهاجرت، آب و هوا و صلح و امنیت اشاره کردند؛ موضوعاتی که طبق نظر پاسخ‌دهندگان، ابتدا باید در سطح اروپا مورد توجه و اولویت قرار گیرد و بعد به سطح ملی برود.

به گزارش یورو نیوز، تقریباً چهار نفر از هر ۱۰ اروپایی (۴۳ درصد) معتقدند که ظهور و اوج گرفتن احزاب عوام‌گرا در این قاره تهدیدی برای فعالیت اتحادیه اروپا است.

در کشورهایی که افراد مورد پرسش قرار گرفته‌اند، آلمانی‌ها با ۵۶ درصد و سوئدی‌ها با ۴۸ درصد بیشتر از شش کشور دیگر نگران قدرت گرفتن این احزاب هستند اما در مقابل تنها ۳۳ درصد مجارها و ۳۶ درصد ایتالیایی‌ها این موضوع را تهدید به‌شمار می‌آورند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید