آموزش خودکشی و ارسال سیانور به تمام نقاط ایران! +عکس

کدخبر: ۲۸۴۵۱۵
اقتصاد نیوز:رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری متهمی خبر داد که با راه‌اندازی یک کانال تلگرامی اقدام به تشویق و آموزش افراد برای پایان دادن به زندگی خود می‌کرد.
آموزش خودکشی و ارسال سیانور به تمام نقاط ایران! +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم: در مورخ 18 اردیبهشت 98 از طریق کلانتری 134 شهرک قدس، فوت مشکوک جوانی 30 ساله در محل سکونتش واقع در منطقه سعادت‌آباد به مرکز تشخیص هویت و تیم بررسی صحنه اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.

با اعلام نظریه کارشناسی تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ مبنی بر وقوع خودکشی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برگه کاغذی را پیدا کردند که در آن متوفی ضمن اخطار به "دست نزدن به نقاط آلوده به پودر" صراحتاً عنوان کرده بود که پودر مذکور سیانور است.

فروش سیانور

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که متوفی از طریق یک کانال تلگرامی با شخصی به نام حمید (متولد 1367) در ارتباط بوده و از طریق این شخص با پودر سیانور و نحوه خودکشی با آن آشنا و در ادامه این پودر مرگبار از طریق این شخص (حمید) برای وی ارسال شده است.

همچنین کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که پدر و مادر متوفی مدتی طولانی است که از یکدیگر متارکه کردند و متوفی تا قبل از فوت به تنهایی زندگی می‌کرده و هزینه زندگی وی نیز از سوی پدرش تأمین شده است.

با شناسایی حمید در شهرستان اسلامشهر، هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی انجام و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و بعدازظهر روز پنجشنبه مورخ 25 اردیبهشت 98 موفق به دستگیری حمید شدند.

در بازرسی از محل سکونت حمید، علاوه بر کشف قوطی حاوی پودر سیانور، کتابهای روان درمانی و مقادیر قابل توجهی قرصهای آرام‌بخش و خواب‌آور نیز کشف شد که حمید در همان تحقیقات اولیه صراحتاً به فروش پودر سیانور و قرص به افراد مختلف اعتراف کرد.

حمید پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: سال گذشته از طریق فضای مجازی با شخصی به نام بهنام آشنا شدم که مدیر یک کانال تلگرامی بود؛ اعضای آن کانال اصطلاحاً "خودکشی‌گرا" بودند، به واسطه آشنایی با بهنام، یک بار پس از تهیه دارو اقدام به خودکشی کردم که 6 روز در کما بودم اما زنده ماندم. پس از آن ماجرا، جداگانه اقدام به راه‌اندازی یک کانال تلگرامی کردم و در آن نحوه آموزش چگونگی خودکشی با پودر سیانور را آموزش داده و در ادامه به اعضای کانال اعلام می‌کردم که می‌توانم بسته‌های پودر سیانور را به قیمت یک میلیون تومان برایشان ارسال کنم.

وی افزود: تاکنون نیز بسته‌های حاوی پودر سیانور را برای افراد مختلف در مناطق مختلف تهران (زعفرانیه، قلهک، سعادت‌آباد) و همچنین شهرهای مختلف کشور ارسال کردم.

سردار علیرضا لطفی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر و ضمن هشدار جدی به خانواده‌ها برای نظارت بیشتر بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی، متذکر شد: تحقیقات برای شناسایی افرادی که متهم اقدام به فروش و ارسال پودر سیانور به آنها کرده در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید