فشارهای مردم نتیجه داد؛ عقب‌نشینی صدراعظم اتریش

کدخبر: ۲۸۴۵۳۱
اقتصادنیوز: به دنبال فشارهای احزاب سیاسی و ادامه تظاهرات مردم اتریش، سرانجام صدر اعظم این کشور، ماه سپتامبر(شهریور - مهر) را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، 'سباستین کورتس' روز یکشنبه ابراز امیدواری کرد انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) برگزار شود. 
پیشتر برخی رسانه ها به نقل کورتس اعلام کردند که انتخابات زودهنگام ماه سپتامبر برگزار نخواهد شد.
کورتس روز گذشته در کنفرانسی خبری گفته بود که پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام را با رئیس جمهوری اتریش مطرح خواهد کرد. 
به دنبال رسوایی معاون صدراعظم اتریش که به کناره گیری وی از قدرت منجر شد، هزاران تن از ساکنان شهر وین روز گذشته (شنبه) با برگزاری تظاهرات گسترده، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.
این تظاهرات در مقابل کاخ صدر اعظمی اتریش برگزار شد و تظاهرکنندگان از کورتس خواستند هر چه زودتر شرایط را برای برگزاری انتخابات زودهنگام مهیا کند.
با پخش یک فیلم ویدئویی که 'هاینس کریتسین اشتراخه' معاون صدراعظم اتریش را در حال ارائه قول قراردادهای دولتی در ازای کمک انتخاباتی از یک فرد روس نشان می دهد، دولت 17 ماهه اتریش دچار مشکل شده و احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور وجود دارد. 
گزارش رسانه های اتریش حاکی است که صدراعظم اتریش احتمالا پیشنهاد حزب ملی گرای 'آزادی' برای جایگزینی اشتراخه با 'نوربرت هوفر' وزیر زیرساخت ها در مقام معاون صدراعظم موافقت نخواهد کرد. 
بحران سیاسی در اتریش یک هفته پیش از انتخابات پارلمان اروپا ایجاد شده و این درحالی است که نظرسنجی ها نشان می دهد حزب 'مردم' کورتس (OVP) بیشترین آرا را کسب خواهد کرد و حزب مخالف 'سوسیال دموکرات' پس از آن قرار دارد. 
'هاینس کریستین اشتراخه' معاون صدراعظم اتریش در حالی مورد فیلمبرداری قرار گرفته که در ژوئیه 2017میلادی چند ماه پیش از انتخابات پارلمانی اتریش در حال گفت وگو درباره قراردادهایی با یکی از خویشاوندان نزدیک یکی از الیگارش های روسیه در 'ابیزا' (Ibiza) است. اشتراخه به درخواست ها برای اظهارنظر در خصوص این ویدئو پاسخی نداده است. 
کورتس شنبه شب برای بررسی این مساله جلسه بحران تشکیل داد و اقداماتی از جمله ترمیم کابینه و انتخابات زودهنگام در مطبوعات اتریش مورد بحث قرار گرفته است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید