ارسال پرونده تعدادی از شرکت های محتکر خرما به تعزیرات

کدخبر: ۲۸۴۷۶۷
اقتصادنیوز : رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: پرونده تعدادی از شرکت ها در بوشهر و کرمان به علت احتکار و اعلام نکردن موجودی خرما برای رسیدگی به تعزیرات ارسال شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،عباس تابش در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران افزود: البته ما بهمن ماه هشدارهای لازم را به سازمان تامین کنندگان درباره احتمال افزایش قیمت ها داده و از آنها خواسته بودیم که قیمت ها را متعادل کنند آنها هم قول دادند که برای مصرف کننده قیمت ها­ را تعدیل کرده و بعد عرضه کنند.

وی با اشاره به حضورش در استان های کرمان و بوشهر برای بررسی وضعیت خرما گفت: خرما مضافتی در بم 22 هزار و 500 تومان بود اما اکنون این خرما در مناطق 22 گانه تهران 25 هزار تومان عرضه می شود.

تابش همچنین با اشاره به وضعیت نوسان قیمت شکر در بازار نیز خاطرنشان کرد: از مهر ماه پارسال درباره این موضوع نیز هشدارهای لازم را داده بودیم تا شاهد گران شدن شکر و اختلال در بازار نباشیم که به همین منظور بعدها واردات شکر آغاز شد در عین حال شاهد احتکارهایی بودیم که با آنها مقابله کردیم به نظر می رسد مشکلات شکر رفع شود.

وی در ادامه افزود: البته برخی واحدها متاسفانه شکر را کمتر در بازار عرضه کرده و یا آنرا گران کردند که این مهم نیز از طریق سازمان حمایت با همکاری تعزیرات پیگیری شد هرچند هم اکنون نیز سرعت واردات مناسب است و در تلاشیم تا هرچه سریعتر مشکلات آنرا رفع کنیم.

تابش اشاره ای به قیمت برنج در بازار نیز کرد و گفت: برنج داخلی را سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قیمت گذاری کرد و این قیمت از سوی سازمان های مربوطه در حال بررسی است که در آینده نزدیک نتیجه آن اعلام خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید