شناسایی یک کمپین هماهنگ تبلیغ با حسابهای جعلی علیه ترامپ در اینستاگرام

کدخبر: ۲۸۴۹۰۵
اقتصادنیوز: یک شرکت تحلیل داده‌های اینترنتی از شناسایی یک کمپین سازماندهی شده برای تبلیغ علیه دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از حساب‌های جعلی و به کار بردن هشتگ‌هایی با مضمون "من از ترامپ متنفرم" و "ترامپ را استیضاح کنید" خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در حالی که تا چند وقت پیش مساله مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با سازماندهی تبلیغاتی با حسابهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی علیه هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی سابق ترامپ جنجال آفرین بود، اکنون صحبت از سازماندهی کمپینی مشابه علیه خود ترامپ با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 مطرح شده است. یک شرکت ایتالیایی تحلیل داده‌های اینترنتی به نام شرکت "گوست دیتا" اعلام کرد، عملیاتی مشکوک را در شبکه اجتماعی اینستاگرام علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا شناسایی کرده است. محققان این شرکت گفتند که یک "عملیات هماهنگ با استفاده از شبکه‌های اجتماعی" را شناسایی کرده‌اند.

به گفته این محققان، در این عملیات انبوهی از پست‌های مشابه با هشتگ‌های "من از ترامپ متنفرم" و "ترامپ را استیضاح کنید" در اینستاگرام منتشر شده‌اند و این محتوا به هدف تبلیغ علیه ترامپ و به طریقی هماهنگ و با استفاده از اکانت‌های جعلی در اینستاگرام اشاعه پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت گوست دیتا اعلام کرد که شبکه هماهنگی متشکل از ۳۵۰ حساب کاربری اینستاگرام شناسایی کرده که با استفاده از آنها و با ادبیاتی تند دونالد ترامپ مورد حمله قرار گرفته است. همچنین در این شبکه ۱۹ پروفایل دیگر نیز برای حمایت از این محتواها شناسایی شده است. مقام‌های این شرکت گفتند که در بررسی‌ها مشخص شد که این پروفایل‌ها هم زمان در یک روز فعال‌سازی شده و بعد غیر فعال شدند. آنان همچنین گفتند که طی این عملیات، محتواهای مشابه یا در پاره‌ای از مواقع یکسان و با اختلاف زمانی تنها چند دقیقه منتشر شده‌اند. یک مقام این شرکت به نام آندریا استروپا گفت: ما عملیاتی محدود را شناسایی کرده‌ایم که احتمالاً بخشی از یک طرح بزرگ‌تر است و از نظر من کسی قصد داشته که یک عملیات آزمایشی انجام دهد و زمینه را بسنجد و آنها می‌دانند که قصد دارند چه کار کنند.

یک تحلیلگر ارشد این شرکت نیز عنوان کرد که در این کمپین برخی شیوه‌های مشابه با حملاتی که علیه هیلاری کلینتون در ۲۰۱۶ به کار رفت مورد استفاده قرار گرفته است.

دونالد ترامپ هنوز درباره این موضوع واکنشی نشان نداده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید