چرا حمله قلبی در صبح شدیدتر است؟

کدخبر: ۲۸۵۱۶۱
اقتصادنیوز: طبق یافته های کارشناسان سلامت، احتمال حمله قلبی هنگام صبح جدی‌تر از شب است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز  محققان بر اساس بررسی‌های خود اظهار داشتند: حملات قلبی که اغلب هنگام صبح اتفاق می‌افتند نسبت به حملات قلبی در شب شدیدتر است.

محققان در این بررسی به این موضوع پرداختند که چگونه ساعات شبانه‌روز بر شدت علائم انواع بیماری‌ها از آلرژی‌ها تا حملات قلبی تاثیر می‌گذارد. به طور مثال، نتایج مطالعات نشان می‌دهد دستگاه ایمنی تطبیقی که سلول‌های ویژه مقابله کننده با پاتوژن‌ها طی هفته‌ها در آن شکل می‌گیرند تحت کنترل ساعات شبانه روز هستند.

محققان دانشگاه ژنو در سوئیس به جمع‌آوری نتایج مطالعاتی پرداختند که ارتباط بین ساعت زیستی و واکنش‌های ایمنی در آن‌ها بررسی شده‌است.

به گفته محققان در انسان و موش‌ها تعداد گلبول‌های سفید در الگوی زیستی در نوسان است و این پرسش را مطرح می‌سازد که آیا روزی این امکان فراهم می‌شود تا واکنش‌های ایمنی از طریق بکارگیری ساعت زیستی بهینه شود.

در این مطالعه، محققان به ارزیابی مطالعات متعددی پرداختند که در آن‌ها الگوی روزانه سلول‌های ایمنی بدن تحت شرایط عادی، التهابی و بیماری مورد مقایسه قرار گرفت.

به گزارش ان‌دی‌ تی‌وی، بررسی ساعت زیستی در دستگاه ایمنی تطبیقی و ذاتی ابزار مناسبی در فهم توالی وابسته به زمان و تعامل فیزیولوژیکی در واکنش‌های ایمنی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید