افزایش درخواست‎ها در آمریکا برای استیضاح ترامپ

کدخبر: ۲۸۵۸۳۹
اقتصادنیوز- یکی از اعضای سابق کنگره آمریکا از حزب جمهوریخواه ضمن بیان این مطلب که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری غیرمشروع است، خواستار استیضاح وی شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، «تام کُلمن»، نماینده سابق کنگره از حزب جمهوری‌خواه طی مصاحبه‌ای خواستار استیضاح ترامپ شده است.

کلمن در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» ترامپ را رئیس جمهوری «غیرمشروع» توصیف کرد و گفت: من اکنون خواستار استیضاح (ترامپ) هستم، زیرا گزارش «رابرت مولر» منتشر شده و نشان می‌دهد که در ۱۰ مورد رئیس جمهور مانع اجرای عدالت شده و به خاطر قانون وزارت دادگستری که از پیگیری قانونی رئیس جمهور جلوگیری می‌کند نمی‌توان در این زمینه اقدام کرد.

وی که به مدت چندین سال در کنگره آمریکا حضور داشته دلیل دیگر خود برای درخواست برکناری ترامپ را ارتباط تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه عنوان کرده است.

موضوع استیضاح ترامپ که از زمان ورود وی به کاخ سفید مطرح شده طی ماه‌های اخیر برجسته‌تر شده و گروه‌های بسیاری خواهان استیضاح وی هستند.

در همین حال نتایج جدیدترین نظرسنجی نیز حاکی از آن است که درصد شهروندان آمریکایی که می‌گویند دونالد ترامپ باید استیضاح شود از نیمه ماه آوریل تاکنون با ۵ درصد افزایش به ۴۵ درصد رسیده است.

علاوه بر این ۱۰ میلیون نفر از مردم آمریکا نیز با امضای چند طومار خواستار استیضاح ترامپ شده‌اند.

این طومار که امضا کنندگان آن خواهان استیضاح و برکناری ترامپ هستند اخیرا به کنگره آمریکا تحویل داده شده است.

انتشار گزارش «رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیقات درباره تبانی ادعایی تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، درخواست‌ها برای استیضاح ترامپ را افزایش داده است.

هفته گذشته نیز «جاستین آماش»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت «میشیگان» گفت که «دونالد ترامپ» درگیر اقدامات قابل استیضاح شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید