بیش 6 هزار نفر به دلیل نزاع به پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند

کدخبر: ۲۸۵۸۶۸
اقتصادنیوز: اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در فروردین ماه امسال 6 هزار و 708 نفر به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (1397) 2 درصدافزایش یافته است.

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از ایرنا؛ در فروردین ماه امسال 6 هزار و 708 نفر به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال 97 که شمار  مراجعان به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی 6 هزار 567 نفر اعلام شده بود، 2 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش از کل مراجعان به دلیل آسیب های ناشی از نزاع در فروردین ماه ،4 هزار و 172 نفر مرد و 2 هزار و 536 نفر زن بودند.

توصیه پزشکی قانونی به مراجعان نزاع

پزشکی قانونی استان تهران به مراجعه کنندگان نزاع به مراکز پزشکی قانونی توصیه کرده است: ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است. بنابر این معاینه دقیق ‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است. در ادامه این توصیه ها آمده است: دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی یا کلانتری الزامی است.

پزشکی قانونی استان تهران همچنین تاکید کرده است: در مواردی برای بررسی دقیق تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعه کنندگان و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، بنابر این صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می طلبد. در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند و سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید