کاظمی: همبستگی در داخل برگ برنده ایران در مواجهه با بیگانگان است

کدخبر: ۲۸۵۸۷۷
اقتصادنیوز: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران با وجود تمام بردباری که از خود نشان می‌دهند نمی‌توانند از سوء مدیریت و تخلفات عبور کنند و اجازه دهند عده ای از این فضا سود ببرند.

به‌ گزارش ‌اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد کاظمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی، گفت‌: این روزها سایه تحریم های ظالمانه آمریکا زندگی مردم را با مشکل روبرو کرده است که عامل اصلی این مشکلات رییس دولت آمریکا است. ترامپ فریاد مذاکره سر می‌دهد، ولی باید به عنوان فردی که مذاکره گریز و تهدیدی برای صلح است، در جهان معرفی شود. وی به مذاکراتی کارشناسانه و دقیق پشت پا زد که در جهان و تاریخ اگر بی سابقه نبود، ولی کم سابقه بود. اگر آمریکا توانست از چنین توافق معتبری خارج شود از هر توافق دیگری که احساس کند منافع آنها را تامین نمی‌کند، خارج می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران با مشاهده این سابقه هرگز تن به مذاکره با آمریکا نمی‌دهد. فقط با بازگشت به برجام است که کاخ سفید می‌تواند از مذاکره دم بر آورد. در این خصوص در کشور اختلافی وجود ندارد. هیچ کس به مذاکره بی مبنا توصیه نمی‌کند. مسئولیت هر تنشی در خلیج فارس و در منطقه بر گردن ‌آمریکا است.

این عضو کمیسیون حقوقی  و قضایی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: مردم ایران با وجود تمام بردباری که از خود نشان می‌دهند نمی‌توانند از سوء مدیریت و تخلفات عبور کنند و اجازه دهند عده ای از این فضا سود ببرند. اگر در بعد اقتصادی آن طور که باید نمی‌توان به امور مردم رسیدگی کرد در زمینه‌های دیگر می‌توان آسان گرفت و با آنها مهربان بود.

وی با بیان اینکه چرا برخی افراد حساسیت شرایط را درک نمی‌کنند؟گفت: ممنوعیت پخش "ربنای" روح بخش استاد شجریان و قطع برنامه "۹۰" از سازمان صدا و سیما چه معیاری دارد. جز این که در میان مردم چون یک لجبازی کودکانه از ناحیه سازمان صدا و سیما تعبیر می‌شود، فیلتر شدن تلگرام به چه میزان موفقیت آمیز بود؟ جز این که اکثر کاربران  با استفاده از فیلترشکن به تلگرام مراجعه کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی  و قضایی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: همبستگی در داخل برگ برنده ایران در مواجهه با بیگانگان است ولی این که این همبستگی چگونه ایجاد می‌شود آیا به غیر از رضایتمندی و مشارکت مدنی مردم با هر سلیقه‌ای در کشور است؟

وی ادامه داد: پایه‌های اقتدار مجلس شورای اسلامی که باید در راس امور قرار داشته باشد و نواقص احتمالی قوای دیگر را برطرف کند با نظارت استصوابی و عدم امکان حضور  همه جریانات متعهد به قانون اساسی از هر سو آسیب می بیند. علاوه بر شورای نگهبان هیات نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبات مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهد. مردم نگران استقلال مجلس شورای اسلامی هستند.

کاظمی در پایان صحبت‌های خود، عنوان کرد: آقای رییس جمهور! بار سنگین این شرایط به دوش اقشار ضعیف است. مجلس شورای اسلامی ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالای اساسی اختصاص داد. امروز که دو ماه از سال گذشته است نه مردم و نه نمایندگان نمی دانند سیستم توزیع شما در این خصوص چگونه خواهد بود. البته از صف‌های طویل برای دریافت چند کیلوگرم شکر می‌توان استنباط کرد که دولت مردان شما هنوز در این باره کاری انجام نداده اند. در تحقق شعار "رونق تولید" همت بانک ها گره گشا است که دولت در این باره هیچ برنامه‌ای ارائه نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید