تمهیدات پلیس برای تظاهرات ضدترامپ در لندن

کدخبر: ۲۸۶۰۰۵
اقتصادنیوز؛ به دنبال اعلام نهادهای مخالف سفر ترامپ به انگلیس برای برگزاری تظاهرات، پلیس انگلیس به تظاهرکنندگان ضد ترامپ اعلام کرد که در جریان سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور حق تجمع در مقابل دفتر نخست‌وزیری را نخواهند داشت.
تمهیدات پلیس برای تظاهرات ضدترامپ در لندن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ کارزار مدنی ائتلاف توقف ترامپ که یکی از اصلی‌ترین نهادهای مخالف سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن بشمار می‌رود با اعلام این خبر افزود، پلیس به آن‌ها گفته این تصمیم از دست آن‌ها خارج و در عالی‌ترین سطح سیاسی اتخاذ شده است.

این نهاد مدنی اضافه کرد که سرویس جاسوسی آمریکا درروند این تصمیم‌گیری دخالت داشته است.

برگزارکنندگان تظاهرات اعتراضی ضد ترامپ، از اعضاء و معترضین خواسته‌اند تا از طریق امضای یک طومار الکترونیکی،  مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کنند.

ترامپ و همسرش ملانیا به دعوت ملکه الیزابت انگلیس سیزدهم خرداد برای انجام سفری رسمی وارد لندن خواهند شد. او در این سفر سه‌روزه با اعضاء خانواده سلطنتی، دولت و روسای شرکت‌های بازرگانی دیدار خواهد کرد.

کارزار مدنی ائتلاف توقف ترامپ پیش‌تر با صدور بیانیه‌ای از عموم مردم خواسته تا در تظاهرات چهاردهم خرداد علیه رئیس‌جمهوری آمریکا تظاهرات کنند. مبدأ این تظاهرات میدان مشهور ترافالگار و مقصد آن، جایی تعیین خواهد شد که ترامپ حضور داشته باشد. تاکنون هزاران تن از مخالفان ترامپ و گروهها و کارزارهای تبلیغاتی برای شرکت در این تظاهرات اعلام آمادگی کرده‌اند.

تظاهرات ضد ترامپ در لندن

در آخرین سفر ترامپ به لندن، بیش از ۲۰۰ هزار معترض در خیابان‌های مرکزی شهر لندن دست به تظاهرات زدند و شعارهایی را علیه ترامپ و رابطه ویژه لندن و واشنگتن سر دادند.آن‌ها علاوه بر شعار، پارچه نوشته‌ و پلاکاردهایی علیه ترامپ در دست داشتند، بادکنک غول‌پیکر و تمسخرآمیز وی را که به شکل کودکی عصبانی طراحی‌شده بود، حمل می‌کردند. این بادکنک غول‌پیکر بعداً به کشورهای دیگر منتقل و در تظاهرات اعتراضی علیه ترامپ مورداستفاده قرار گرفت.

گزارش‌ها حاکی است که این بادکنک، امسال هم در تظاهرات اعتراضی مردم لندن مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

سفر سال گذشته ترامپ به انگلیس 18 میلیون پوند خرج روی دست پلیس لندن گذاشت و او مجبور شد تا از ترس رویارویی با معترضین، تمام دیدارهایش را خارج از لندن برگزار کند.

بر اساس برنامه اعلام‌شده ترامپ علاوه بر دیدار با خاندان سلطنتی و مقامات سیاسی دولت انگلیس، در هفتاد و پنجمین سالگرد مراسم یکی از روزهای مهم جنگ جهانی دوم موسوم به‌روز دی (D Day) با حضور شخصیت‌های نظامی انگلیس شرکت خواهد کرد.

غیر از مقامات دولتی انگلیس، بیشتر احزاب سیاسی، نمایندگان مجلس و عموم مردم با ترامپ و سفر او به این کشور مخالفند.

'املی ثورنبری' وزیر امور خارجه دولت در سایه انگلیس ترامپ را تهدیدی برای نظم جهانی خوانده و گفته است: او رهبر جهان آزاد نیست، هرگز نبوده و شایستگی افتخار سفر رسمی به انگلیس را ندارد. او مایه رسوایی برای مسئولیتی است که بر عهده دارد و تهدیدی برای نظم جهان ما است.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر هم اعلام کرد در ضیافت با حضور رئیس‌جمهوری آمریکا در لندن شرکت نخواهد کرد و افزود که حفظ رابطه ویژه با آمریکا مستلزم مراسم‌های پرطمطراق سفر رسمی نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید