توصیه‌های انتخاباتی حدادعادل به جریانات سیاسی

کدخبر: ۲۸۶۰۶۹
اقتصادنیوز : عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم می‌توانند به کمک دولت در این شرایط جنگ اقتصادی بیاییند ولی به شرط اینکه به آن‌ها و اعتقادات‌شان احترام گذاشته شود و دولت باید برای عبور از این شرایط سخت، مخاطبش مردم متدین انقلابی باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،غلامعلی حداد عادل عصر امروز در نشست عمومی جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان اظهار کرد: کل کشور طوری شده است که دو سوم اخبار رایج بین مردم طوری است که منبع آن مشخص نیست و بین مردم دست به دست می‌شود درحالی که این موضوع به صراحت در نهج‌البلاغه مطرح شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نهج‌البلاغه را فرض کنید کسی به سراغ امیرالمونین رفته است و درخواست توصیه داشته، اکنون این توصیه‌ها در اختیار ماست که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: گاهی اوقات شبه‌ای ایجاد می‌شود که انقلاب ایجاد شده ولی اختلاس و دزدی‌ها هست و اخبار از این دست بشنویم که ممکن است ما را هم دچار تردید کند ولی معیاری هست که ببنیم آیا انقلاب از مسیر کلی خود منحرف شده است یا خیر.

حداد عادل ادامه داد: نمی‌خواهم از نواقص چشم‌پوشی کنم اما این اتفاقات در حکومت امیرالمونین هم وجود داشته است؛ یکی از راه‌های شناخت یک فرد، شناخت دوستان آن فرد است و ما می‌گویم انسان را می‌توان از دشمنش هم بشناسیم و اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی را بشناسیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد: دوقطبی موجود در عالم انقلاب اسلامی و دولت فعلی حاکم بر آمریکاست؛ اگر بخواهیم رفتار خود ترامپ را تحلیل کنیم، یک نقطه مثبت در تصمیمات او برای دنیا نمی‌بینیم و شخصیت او یک انسان قمارباز و فساد است.

وی افزود: او می‌گوید هرکاری رژیم صهیونیستی انجام دهد ما تائید می‌کنیم و هر دادگاهی با این رژیم مخالفتی به هر اندازه انجام دهد، با آن مخالفت و برخورد می‌کنیم و می‌بینید که در هر کشوری مداخله می‌کند؛ صریحا عربستان را گاو شیرده می‌نامد و 400 میلیون دلار قرارداد می‌بندد و پس از جنایات آل‌سعود در یمن و تکه تکه کردن مخالفش از او می‌خواهد که واکنشی نشان دهد ولی عربستان می‌گوید ما پول و قرارداد داریم.

حداد عادل اضافه کرد: آمریکا هم در واکنش به این جنایات می‌گوید این گاو شیرده را از دست نمی‌دهم و خجالت هم نمی‌کشد و عربستان بدبخت هم خجالت نکشیده است و این سلاح‌ها را بر علیه مردم مظلوم استفاده می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد: از دشمن می‌توانیم متوجه شویم که ما راه را درست می‌رویم و این که آن‌ها می‌خواهند انقلاب اسلامی نباشد برای این است که یک گاو شیرده دیگر در منطقه برای خودشان اضافه کنند ولی امام و رهبری تاکید کرده‌اند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی عنوان کرد: عصبانیت این گرگ‌ها از انقلاب را که می‌بینم، متوجه می‌شوم که راه کلی ما درست است؛ آمریکایی‌ها و هم‌دستان غربی‌شان واقعیت این انقلاب را نپذیرفته‌اند و همه صحبت‌هایی که راجع به حقوق بشر و آزادی بیان دروغ است چون که هیچ‌کدام یک از این ارزش‌ها در عربستان سعودی نیست ولی عزیزدردانه آن‌ها شده است.

حداد عادل ابراز داشت: در ایران مردم‌سالاری بوده و هست و یک ملتی جمهوری اسلامی را انتخاب کرده است ولی آن‌ها از روز اول به آرا مردم احترام نگذاشته‌اند و هیچ روزی از توطئه برای نابودی نظام کوتاهی نکرده‌اند؛ جنگ، کودتا، کار سیاسی، جنگ نرم و ... هیچ‌کدام اثر نکرده است و حربه‌ای که از ابتدا داشتند و این چندسال فعال‌تر کرده‌اند، تحریم اقتصادی است که خودشان می‌گویند فلج‌کننده‌ترین تحریم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از همه ابزار خود برای محاصره اقتصادی استفاده می‌کنند؛ در سفری که به چین داشتم، می‌گفتند 150 نفر از آمریکا در شانگهای با 200 میلیون دلار حضور پیدا کرده‌اند تا با شرکت‌هایی که با ایران کار می‌کنند، صحبت کنند تا روابط‌‎شان را با ایران قطع کنند.

وی تاکید کرد: صراحتا هم اعلام می‌کنند که می‌خواهند با این فشارها مردم به خیابان‌ها بیاییند تا از این طریق به نظام فشار بیاروند و دیدید که در دی 96 تا اندکی شلوغ شد چقدر خوشحال هستند؛ اکنون با نظام استکبار دو جنگ داریم که یکی جنگ اقتصادی و دیگری جنگ رسانه‌ای است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخابات پیش‌رو هم اشاره کرد و بیان داشت: انتخابات یک گذرگاه مهم است و روزی است که همه ملت در اداره کشور دخالت می‌کنند؛ روز سرنوشت و مثل لیله‌القدر است که از همه شما خواهش می‌کنم در آن تفرقه نداشته باشید و از همه گروه‌ها و تشکل‌ها خواهش می‌کنم به فکر آن نباشند که یک کلاهی از نمد انتخابات برای خود بدوزند و همه امکاناتشان را روی هم بگذارند و ببیند چگونه می‌توانند به انقلاب کمک کنند.

وی ادامه داد: اخلاص باید در کار سیاسی داشت و همه کمک کنند تا این بار از روی زمین برداشته شود و ساز و کار آن باید مشخص شود؛ در این راستا باید بدبینی را کنار بگذاریم که انشالله با وحدت در انتخابات حضور پیدا کنیم؛ وحدت شرط لازم هست ولی کافی نیست و نیاز به ساماندهی اجتماعی است و باید احساس مسؤولیت نسبت به آن داشته باشیم و اگر مردم تبلیغ و آگاه نشوند، بار دیگر صندوق طور دیگری از آب در می‌آید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید