پیش‌بینی پیروزی ترامپ در انتخابات 2020 بر اساس آمارهای اقتصادی

کدخبر: ۲۸۶۱۷۰
اقتصادنیوز: اقتصاددانان آمریکایی معتقدند که دونالد ترامپ در انتخابات آینده ایالات متحده پیروز خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، نیویورک تایمز نوشت، اقتصاددانان آمریکایی معتقدند که دونالد ترامپ در انتخابات سال 2020 ایالات متحده پیروز خواهد شد.

نشریه نامبرده متذکر شد که کارشناسان بر اساس مدل اقتصادی که قبلا برای پیش‌بینی نتایج انتخابات باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا مورد استفاده قرار گرفت، چنین نظریه ای را مطرح کردند.

در مدل مذکور، عمدتا به شاخص هایی ماند آهنگ رشد تولید ناخالص داخلی و تورم توجه می شود. این مدل به عنوان یک مدل مطمئن، اعتبار خود را نشان داده است. بر اساس آن در سال 2008 میلادی پیش‌بینی شده بود که اوباما 53,1% آراء را بدست خواهد آورد که در نتیجه 53,7% آراء انتخاب‌کنندگان را بدست آورد.

اما نظرخواهی اجتماعی نشان داده است که آمریکایی ها جان بولتون معاون سابق ریاست جمهوری از حزب دمکرات را به دونالد ترامپ ترجیح می دهند. مسأله انتخابات سال 2020 با این موضوع در ارتباط خواهد بود که آیا ترامپ قادر خواهد بود برخورد منفی نسبت به خود از سوی اکثر انتخاب‌کنندگان را رفع کند یا خیر.

بیش از 20 نماینده از حزب دمکرات تقاضای خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020 اعلام کرده‌اند. ترامپ از حزب جمهوریخواه نیز در انتخابات آینده شرکت خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید