سرپرست هیأت مذاکره کنندگان طالبان اعلام کرد؛

شرط طالبان برای صلح

کدخبر: ۲۸۶۲۲۶
اقتصادنیوز؛ سرپرست هیأت مذاکره کنندگان طالبان گفت که برای دستیابی به صلح در افغانستان باید «اشغالگری» نظامیان خارجی در این کشور پایان یابد.
شرط طالبان برای صلح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ ملا عبدالغنی برادر که به عنوان سرپرست هیأت مذاکره کنندگان طالبان برای شرکت در دومین دور گفت‌وگوهای بین افغان‌ها در روسیه به سر می‌برد، گفت، باید «اشغالگری» نظامیان خارجی در افغانستان به منظور دستیابی به صلح در این کشور پایان یابد.

امروز سه‌شنبه هیأت مذاکره‌کنندگان طالبان افغانستان تحت رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون رهبر این گروه با هیأتی از چهره‌ها و سیاستمداران افغانستانی شامل برخی رهبران بلندپایه منطقه‌ای و کاندیداهای ریاست جمهوری این کشور در شهر مسکو دیدار کردند. در همین راستا ملا عبدالغنی برادر با حضور در تلویزیون و در اقدامی که به منظور کسب مشروعیت و تبلیغ خود به عنوان یکی از چهره‌های اصلی طالبان انجام گرفت گفت: گروه امارت اسلامی (طالبان) خواهان صلح است اما اولین گام در این مسیر این است که موانع صلح برطرف شوند و اشغالگری در افغانستان پایان یابد.

در ماه‌های اخیر مقام‌های طالبان مشغول مذاکرات با دیپلمات‌های آمریکایی در پایتخت کشور قطر بوده و به پیش نویس توافقی نیز میان خود دست یافتند اما برای دور بعدی مذاکراتشان تاریخ جدیدی تعیین نکردند. نشست اخیر در پایتخت روسیه میان هیأت مذاکره کننده طالبان با چهره‌های سیاسی بدون وابستگی رسمی به دولت افغانستان برای هموار کردن راه برای مذاکرات مستقیم برای طالبان و دولت تلقی می‌شود. با این حال برخی چهره‌های حاضر در هیأت اعزامی از افغانستان به مسکو، مورد تأیید مقام‌های دولت افغانستان نیستند و مقام‌های دولت برخی از آنها را متهم به تلاش برای تضعیف مشروعیت دولت و تقویت جایگاه طالبان کرده‌اند. تعداد زیادی از رقبای سیاسی قدرتمند اشرف غنی رئیس جمهور فعلی افغانستان نیز جزو گروهی بودند که امروز در مراسمی در مسکو برای گرامیداشت صدمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک افغانستان و روسیه شرکت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید