جدال رهبرحزب کارگر برای برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت

کدخبر: ۲۸۶۴۳۵
اقتصادنیوز؛ نشریه انگلیسی میرر به نقل از اعضای ارشد حزب کارگر گزارش داد که «جرمی کوربین» رهبر این حزب قصد دارد از برگزاری یک همه‌‍‌پرسی جدید اما غیرالزام‌آور برای بریگزیت حمایت کند و احتمالا در عرض چند روز آینده این طرح را اعلام خواهد کرد.
جدال رهبرحزب کارگر برای برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛‌ جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس تا کنون تاکید داشته که باید گزینه برگزاری یک همه‌پرسی بریگزیت جدید همچنان در میان گزینه‌های روی میز باقی بماند. با این حال به نوشته نشریه انگلیسی میرِر، کوربین تحت فشار قرار گرفته تا از برگزاری یک همه‌پرسی بریگزیت جدید غیر الزام‌آور حمایت کند.

این می‌تواند یک دورنمای چالش برانگیز برای کوربین باشد چون بسیاری از حامیان حزب او از خروج از اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

اخیرا در انتخابات پارلمان اروپا در انگلیس حزب کارگر و محافظه کاران حاکم شکست خورده و عمده آرا نصیب احزاب حامی بریگزیت یا حامی اتحادیه اروپا شد.

حزب کارگر اخیرا اعلام کرد، برگزاری یک رای‌گیری عمومی راهی برای متحد کردن دوباره کشور بریتانیا است اما این رای‌گیری هم می‌تواند یک همه‌پرسی بریگزیت مجدد و هم می‌تواند یک انتخابات سراسری جدید باشد.

کوربین در اظهاراتش اخیرا گفت: ر حالی‌که محافظه‌کاران انگلیس دچار فروپاشی شده و قادر به مدیریت اوضاع نیستند و پارلمان به بن‌بست خورده، باید برای مشخص شدن این موضوع به رأی مردم چه از طریق برگزاری انتخابات سراسری و چه از طریق یک همه‌پرسی عمومی بازگردیم.

او گفت که حزبش در ادامه قرار است مذاکراتی را در مورد مسیر پیش رو داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید