واشنگتن‌پست: سیاست‌خارجی ترامپ نمایش یک دلقک است

کدخبر: ۲۸۶۴۵۰
اقتصادنیوز؛ «دیوید ایگناتیوس» روزنامه‌نگار و تحلیلگر ارشد آمریکایی طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، سیاست خارجی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را با «دلقک» مقایسه کرد.
واشنگتن‌پست: سیاست‌خارجی ترامپ نمایش یک دلقک است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ روزنامه واشنگتن‌پست با اشاره به اظهارات متناقض رئیس‌جمهور آمریکا در عرصه بین‌الملل گزارش کرد که سیاست خارجی ترامپ همچون نمایش دلقک است.

«دیوید ایگناتیوس» در یادداشت خود نوشت که تماشای نمایش دلقک که اخیراً سیاست خارجی ترامپ اینگونه بوده است، شما را به این فکر فرو می‌برد که آیا منطق منسجمی در اظهارنظرات غیرقابل پیش‌بینی و متناقض وی درباره ایران، کره شمالی و موضوعات دیگر وجود دارد. قطعاً وجود دارد: این سیاست، احمقانه است.

وی سپس در توضیح رویکردهای متناقض ترامپ در رویارویی با مسائل بین‌المللی ادامه داد که ترامپ کاملاً در حالت کمپین انتخاباتی است و از آنجایی که تمایل دارد مجدد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شود، تمایل ندارد در هیچ موضوعی شکست‌ خورده به نظر برسد و در عین حال که تمایل دارد جدی به نظر برسد اما تمایل ندارد این جدیت تا زمانی ادامه داشته باشد که او را به سمت جنگ سوق دهد.

طبق این گزارش، ترامپ در حال صیقل دادن رزومه خود است و اخیراً برخلاف «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که آزمایش موشکی کره شمالی را تهدید اعلام کرده بود، اعلام کرد که این آزمایشات موشکی، وی را برآشفته نکرده و مدعی است که مذاکرات دیپلماتیک با کره شمالی موفقیت‌آمیز بوده است و این در حالی است که این مذاکرات پیشرفتی نداشته است.

واشنگتن‌پست سپس ادامه داد، ترامپ امیدوار است در این فصل انتخاباتی بتواند یک نشست دیگر با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برگزار کند و عکس‌های خوش‌نمایی با پرچم‌های دو کشور از او گرفته شود.

این گزارش درباره سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران نیز نوشت که محاسبات سیاسی ترامپ در قبال ایران کاملاً روشن بوده است. او سال گذشته، برجام را به دلایل عجیب و غریب از بین برد و سپس با وضع تحریم‌های فلج‌کننده، علیه ایران اعلام جنگ اقتصادی کرد.

طبق این گزارش، ایران نیز در اقدامی متقابل نیروهای خود را بسیج کرد و شرایط به گونه‌ای به نظر می‌رسد که احتمال جنگ در منطقه وجود دارد اما جنگ‌های غرب آسیا همیشه منفور بوده است و از آنجایی که امکان ناخشنودی رأی‌دهندگان وجود دارد، ترامپ اظهارات گذشته خود را وارونه کرد و روز دوشنبه گفت: «ما به دنبال تغییر نظام نیستیم. ما به دنبال نبود سلاح‌های هسته‌ای هستیم».

نویسنده این مقاله سپس به صورت کنایه‌آمیز گفت: « هی، یک لحظه صبر کنید: آیا این (نبود سلاح‌های هسته‌ای) دستاورد موفقیت‌آمیز برجام نبود که ترامپ آن را از بین برد».

واشنگتن‌پست درباره چشم‌انداز مذاکره ایران با آمریکا نوشت که ترامپ نباید بر روی داشتن فرصت عکس انداختن با رهبر ایران  حساب کند و همچنین باید مشکل ناشیانه درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی را نیز درنظر بگیرد.

این گزارش سپس ادامه داد، این خوب است که ترامپ خواهان جنگ با ایران نیست و این نیز خوب است که همچون «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به دنبال تغییر نظام در ایران نیست و به نقل از یکی از نمایندگان برجسته جمهوری‌خواه درباره سیاست‌های ترامپ نوشت:‌«همه چیز در حال حاضر از منظر انتخابات 2020 دیده می‌شود».

واشنگتن‌پست سپس سیاست خارجی ترامپ را با مسابقات کشتی نمایشی مقایسه کرد و نوشت که ترامپ عاشق نسخه کشتی حرفه‌ای «دابلیو دابلیو ای» است. علیرغم آنکه نتیجه این کشتی از پیش تعیین شده است و همه می‌دانند حالت نمایشی دارد، اما طرفداران آن، مدل آدم خوب در مقابل آدم بد این ورزش را دوست دارند.

این گزارش ادامه داد که رویکرد مدیریت ترامپ بیش از آنکه مدل جمهوری‌خواهی باشد، مدل دابلیو دابلیو ای است. یک کارناوال روزانه است که قوانین و داوران ربطی به هم ندارند.

ایگناتیوس سپس نظر رهبران چین درباره رئیس‌جمهور غیرقابل پیش‌بینی آمریکا را به نقل از یکی از مقامات سابق آمریکایی که به چین سفر کرده بودند نوشت: «در نشست‌ها، چینی‌ها آرام و با اعتماد به نفس بودند. رویکرد آنها این بود: مشکلی نیست اگر آمریکایی‌ها خواستار جنگ تجاری هستند».

این گزارش در پایان توضیح داد، چینی‌ها به این دلیل نگران نیستند زیرا می‌دانند که هر روزی که ترامپ رئیس‌جمهور باشد، از قدرت و اعتبار آمریکا کاسته می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید