مسکو حمله ایران به فجیره را باور ندارد

کدخبر: ۲۸۶۵۶۲
اقتصادنیوز: معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو به ادعای جان بولتون مبنی بر این که ایران «به احتمال زیاد» پشت حمله به نفت‌کش‌ها در امارات بوده است، اعتماد ندارد.
مسکو حمله ایران به فجیره را باور ندارد

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک،سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با اسپوتنیک در این باره تشریح کرد: ما نمی‌توانیم چیزی را که همتایان آمریکایی‌مان تصدیق می‌کنند بپذیریم. شاهد شرایط بیشماری بوده‌ایم که آمریکایی‌ها واقعیت‌ها و رویدادهای بخصوصی را با دستورالعمل سیاسی و باورهای متعصبانه ملی خودشان درباره آن‌چه رخ می‌دهد، چگونگی آن و طوری که کاری باید انجام شود منطبق می‌کنند.

وی در ادامه گفت: «آن‌ها گستاخانه در حال تحمیل دیدگاه خود به سراسر جهان هستند یا حداقل در تلاش‌اند تا چنین کنند».

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین اظهار کرد: این گونه سیاست‌ها به خصوص در خاورمیانه خطرناک هستند. به همین دلیل است که ما همچنان تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم که عقل و درایت سرانجام حاکم شود و مقابله جای خود را به رویکردی قابل درک بدهد تا موقعی که مقامات مسئول به جای پروپاگاند، دیپلماسی را به کار گیرند.

به گزارش ایسنا، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در سفارت واشنگتن در ابوظبی با ادعایی بی‌اساس گفت که تردید ندارد ایران پشت ماجرای حمله به چند نفتکش در بندر فجیره در امارات قرار دارد.

چهار نفتکش که دو عدد از آنها آن متعلق به عربستان، یکی از آنها اماراتی و دیگری متعلق به نروژ است به تازگی در بندر فجیره امارات در یک عملیات خرابکارانه دچار سانحه شدند.

این ادعای بی‌اساس و واهی در حالی مطرح می‌شود که کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان پیش از این در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس 24 رویداد اخیر در آب‌های عمان برای تعدادی نفت‌کش را مشکوک توصیف کرد و گفت که باید برای روشن شدن واقعیات تحقیق شود.

خرازی تصریح کرد: این یک رویداد مشکوک است و باید برای روشن شدن واقعیات تحقیق شود. در شرایط خطرناک کنونی این قبیل حوادث ممکن است از سوی طرف سومی برای ایجاد تنش و بی‌ثباتی انجام گیرد. به همین علت انتظار از همه این است که دقت کنند و تحقیق نمایند تا حقیقت روشن شود و در دام نیفتند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید