نامه رابرت دنیرو به رابرت مولر: از منطقه امن بیرون بیا و علیه ترامپ شهادت بده

کدخبر: ۲۸۶۶۸۶
اقتصادنیوز: رابرت دونیرو در مطلبی خطاب به بازرس ویژه رسیدگی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نوشته است: شما گفتید که فعالیت تحقیقی شما فی ذاته کاملاً واضح است و نیازی به توضیح نیست اما اینچنین نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رابرت دونیرو، بازیگر هالیوودی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا در روزنامه نیویورک تایمز از وی خواست تا درباره پرونده روسیه در کنگره شهادت دهد چون کشور نیاز دارد صدا و نظر او را بشنود.

دونیرو در نامه خود با عنوان "رابرت مولر، ما نیاز داریم صدای شما را بشنویم"، نوشت: شما در نشست خبری گفتید که تحقیقات‌تان کاملاً شفاف است و نیازی به توضیح ندارد. اما این طور نیست. شاید برای وکلا و قانون‌گذارانی شفاف باشد که صبور هستند و به خواندن بیش از ۴۰۰ صفحه از واژه‌های به دقت انتخاب شده و نتیجه گیری‌های دقیق ملزم شده‌اند.

رابرت دونیرو مکرراً از مولر خواسته تا برای جلوگیری از کنترل ترامپ بر روایت‌های حول نتایج این گزارش، شهادت دهد.

دونیرو در ادامه نوشته است: درحالیکه من و بسیاری از آمریکایی‌ها واکنش مطمئن، کامل و با شکوه شما را در بی اعتنایی به این تهاجم می‌ستاییم، اما دولت از آن به نفع خودش برای کنترل بر روایت مذکور استفاده می‌کند. این صداها آنچنان بلند و تأکیدی هستند که افراد پاسخگو و مسئول را به تسلیم و تبعیت وادار می‌کنند. بالاترین و مقاوم‌ترین صدا هم برای شخص رئیس جمهوری است و بنا به شرایطی ما می‌خواهیم به رئیس جمهوری‌مان اعتقاد داشته باشیم. زندگی شما نمونه‌ای درخشان از شجاعت و از کار خوبی است شما برای کشور ما انجام می‌دهید. به شما تاکید دارم تا از منطقه امن خود خارج شوید و بار دیگر آن کار را انجام دهید.

این در حالی است که بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، این پرونده را مختومه اعلام کرده اما گفته: اگر مطمئن بودیم که رئیس‌جمهور جرمی مرتکب نشده، می‌گفتیم.

رابرت مولر با مختومه اعلام کردن رسمی این پرونده، از مقام خود در وزارت دادگستری این کشور استعفا کرده است.

مولر اگر چه پرونده را مختومه اعلام کرده، اما گفته است: روسیه برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده تلاش زیادی کرد.

او در ادامه تصریح کرد: این موضوع باید تمامی شهروندان آمریکا را نگران کند.

مولر بیان کرد: اگر مطمئن بودیم که رئیس جمهور جرمی مرتکب نشده، می‌گفتیم اما به جواب قطعی در این زمینه دست نیافتیم.

به گزارش سی‌ان‌ان، وی خاطرنشان کرد که با توجه به قانون اساسی و سیاست وزارت دادگستری، امکان متهم کردن رئیس‌جمهور حین ایفای وظیفه وجود ندارد.

مولر پس از ۲۲ ماه تحقیقات، دو ماه پیش نتیجه‌گیری خود درخصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به ویلیام بار، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا، ارائه کرد.

او گفت: تلاش‌های چندگانه و سیستماتیکی برای دخالت در انتخابات ما وجود داشت.

شماری از مخالفان دونالد ترامپ در کنگره با اشاره به یافته‌های تحقیقات بازرس مولر خواهان استیضاح دونالد ترامپ هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید