رسم جالب هندی ها در مورد دختران منجر به سوداوری اقتصادی شد!

کدخبر: ۲۸۶۶۹۶
اقتصاد نیوز:هندوستان را می توان معدنی از رسوم متنوع و جذاب دانست. رسومی که برخی ریشه مذهبی و برخی فرهنگی و آیینی دارند با همه این ها هر شهر و روستا نیز آداب و رسوم منحصر به فرد خود را دارد.
رسم جالب هندی ها  در مورد دختران منجر به سوداوری اقتصادی شد!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از انتخاب، یکی از زیباترین رسوم هندی ها را اهالی منطقه راجستان دارند. سال هاست که روستاییان هند به مناسبت تولد دختران خود درختکاری می کنند. این رسم زیبا منجر به دستاوردهای مثبتی شده است.

روستاییان به مناسبت تولد دختران تاکنون بیش از 250 هزار درخت کاشته اند و نه تنها جاذبه توریستی ایجاد کرده اند، بلکه به محیط زیست نیز احترام گذاشته اند. این ابتکار ابتدا در سال 2006 توسط دهیار این روستا آغاز شد او که دخترش را از دست داده بود، به یاد دخترش درخت کاشت و سپس این رسم توسط دیگران تقلید شد.

علاوه بر درختان، روستاییان بیش از 2.5 میلیون گیاه ویژه دفع آفت را کاشته اند تا از این طریق موریانه ها را از درختان میوه دفع کنند. با افزایش تقاضا برای محصولاتی که توسط روستاییان کاشته شده بود به مرور این گیاهان تبدیل به منبع درامد شدند برای مثال فروش آلوئه ورا در این روستا بسیار رایج است و بسیاری از شرکت های محلی تولید ژل های گیاهی از این روستا خرید می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید