از ویلموتس چه انتظاری داریم؟

کدخبر: ۲۸۶۷۲۵
اقتصاد نیوز: سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان خود را برای موفقیت در این تیم آماده می کند.
از  ویلموتس چه انتظاری داریم؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرآنلاین، وقتی در اولین بازی تیم ایران در جام ملت های آسیا 2019 مقابل یمن همه شاهد عملکردی سراسر هجومی از شاگردان کی روش بودند که با به ثمر رساندن گل های زیاد همراه شده بود، حرف از تغییر تاکتیک تیم ملی مطرح شد. تغییر تاکتیکی که خیلی ها منتظرش بودند اما می توان گفت ادامه دار نبود. چراکه تیم کی روش در دو بازی سرنوشت ساز مقابل عراق و ژاپن مثل همیشه محتاط عمل کرد و تمرکز خودش را روی کارهای تدافعی گذاشت. با این حال اما باز هم تفاوت در بازی با تیم های درجه چندم به وجود آمده بود و ایران با تیمی مثل ویتنام مانند گذشته که مقابل تیم های ضعیف تر هم محتاط بازی می کرد در زمین حاضر نشد.

حالا مدتی از جدایی کارلوس کی روش گذشته و قرارداد مارک ویلموتس بلژیکی به صورت رسمی امضا شده و او تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ هدایت ایران را بر عهده خواهد داشت. خیلی ها از اولین روزهای شنیده شدن اسم ویلموتس به عنوان گزینه نهایی فدراسیون از این می گفتند که مربی بلژیکی به شدت علاقمند به بازی هجومی است. در نگاه اول با مرور بازی های بلژیک تحت هدایت ویلموتس نمی توان چنین ادعایی را رد کرد. ضمن اینکه از طرز فکر او می توان متوجه شد که حداقل تیم او در زمینه ارائه بازی هجومی تفاوتی محسوس نسبت به تیم کی روش خواهد داشت و اگر چنین اتفاقی در سیستم بازی تیم ملی رخ دهد، همه می توانند امیدوار با داشتن تیمی با ساز و کار دفاعی مستحکم شده در طول هشت سال حضور کی روش و ساز و کار تربیت شده برای ارائه بازی هجومی از سوی ویلموتس باشند.

ویلموتس در اکثر بازی های سرنوشت ساز مثل جام جهانی ۲۰۱۴ یا یورو ۲۰۱۶ که روی نیمکت بلژیک بود از سیستم معروف ۱-۳-۲-۴ استفاده کرد. البته که سیستم محبوب او ۴-۳-۳است و در واقع از سیستم ۱-۳-۲-۴ خیلی راحت می توان به سیستم ۴-۳-۳ تغییر حالت داد. نکته قابل توجه این است که ویلموتس هم در طول دوران حضور خودش روی نیمکت بلژیک مثل کی روش که هدایت ایران را بر عهده داشت از سیستمی به جز سیستم چهار دفاعه استفاده نکرد و سعی در تغییر حالت در خط های جلوتر داشت. برای نظر دادن در خصوص اینکه بلژیک ویلموتس تا چه حد هجومی بوده و آیا تیم ملی ما هم می تواند تبدیل به یکی از هجومی ترین تیم های تاریخ شود یا خیر، باید به ابزارهای سرمربی بلژیکی روی نیمکت تیم ملی کشورش توجه داشت. او ستاره هایی همچون دی بروینه، هازارد، لوکاکو، بنتکه، کاراسکو و ... را در اختیار داشت و مطمئمنا نحوه دعوتش از بازیکنان ایرانی نشان خواهد داد او تا چه حد قصد دارد روی ابزارهای هجومی خودش برای ارائه این نوع از بازی اصرار داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید