نامه سرگشاده سناتور جمهوری‌خواه به ترامپ؛

عربستان خواستار حمله نیابتی آمریکا به ایران شده است

کدخبر: ۲۸۶۹۰۳
اقتصادنیوز؛ «ریچارد بلک» سناتور جمهوری‌خواه ایالت ویرجینیا در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: عربستان سعودی از آمریکا درخواست کرده است که بطور نیابتی از جانب آنها به ایران حمله کند. آمریکایی ها نه در خدمت عربستان سعودی هستند و نه به این کشور احترام می گذارند. هیچ ایرانی، و تا آنجایی که من اطلاع دارم، هیچ مسلمان شیعه ای تا کنون به خاک آمریکا حمله نکرده است. اما در عوض این عربستان است که با اشاعه خشونت مذهبی وهابی اش، محرک اصلی تروریسم در جهان است.
عربستان خواستار حمله نیابتی آمریکا به ایران شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سناتور "ریچارد بلک" سناتور جمهوری خواه ایالت ویرجینیا در این نامه نوشت: "جان بولتون ( مشاورامنیت ملی ترامپ) قدرت شما را به عنوان فرمانده نیروهای مسلح تسخیر کرده است.

ریچارد بلک

بولتون دستور صریح شما برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را متوقف کرد و اکنون با دامن زدن به جنگ با ایران، خطر بزرگی را برای ما به صدا در آورده است. شما (ترامپ) بارها گفته اید که امیدوار هستید که آمریکا وارد جنگی با ایران نشود اما فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا با امیدواری عمل نمی کند بلکه دستور می دهد و وقوع جنگی ویرانگر را به کارمندان زیر دست خود محمول نمی کند.

در ادامه نامه سناتور بلک آمده است: من تهدیدهای توخالی و پوشالی و تلاش برای به راه انداختن جنگ علیه ایران را بسیار نگران کننده می دانم . من به شما رای داده ام نه به بولتون. آشکار می گویم، زمانی که شما وی را به عنوان مشاور امنیت ملی خود انتخاب کردید، به وحشت افتادم چرا که او بود که جنگ ویرانگر علیه عراق را طرحی کرد. من به عنوان یک آمریکایی با جنگ علیه ایران کاملا مخالفم و معتقدم که این صدای بسیاری از آمریکایی هاست. این تصور که ایران قصد حمله به آمریکا و ضربه زدن به منافع ما را دارد، کاملا تصوری پوچ و بی منطق است.

سناتور ایالت ویرجینیا در ادامه نامه خود خطاب به ترامپ نوشت: "عربستان سعودی از آمریکا درخواست کرده است که بطور نیابتی از جانب آنها به ایران حمله کند. آمریکایی ها نه در خدمت عربستان سعودی هستند و نه به این کشور احترام می گذارند. هیچ ایرانی، و تا آنجایی که من اطلاع دارم، هیچ مسلمان شیعه ای تا کنون به خاک آمریکا حمله نکرده است. اما در عوض این عربستان است که با اشاعه خشونت  مذهبی وهابی اش، محرک اصلی تروریسم در جهان است.

وی در پایان این نامه نوشت: مردم آمریکا شما را انتخاب کردند تا به جنگ ها علیه تغییر حکومت کشورها پایان دهید. ملت ما از جنگ خسته شده است. جنگ علیه ایران از هیچ حمایت مردمی برخوردار نیست. من نگرانم که اگر به ایران حمله کنیم, حزب جمهوری خواه در انتخابات 2020 شکستی تاریخی را متحمل شود. شما تعهد بزرگی نسبت به مردم آمریکا دارید، از شما می خواهم که به این تعهد پایبند باشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید