بحران جاسوس‌های MI۵

کدخبر: ۲۸۷۰۷۱
اقتصادنیوز: رئیس آژانس اطلاعات داخلی انگلیس موسوم به ام آی ۵ هشدار داده، شبکه جاسوسی انگلیس به دلیل رویارویی با تهدیدهایی از جانب کشورهای خارجی، تروریست‌ها، رؤسای مجرم و جرایم سایبری با بحران روبرو شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، بن والاس، وزیر امور امنیتی و جرایم اقتصادی انگلیس در مصاحبه‌ای با میل در روز یکشنبه به تهاجم روسیه، افراط گرایی، تروریسم نئونازی و جرایم سازمان یافته اشاره کرد که باعث شده جهان به محلی خطرناک‌تر تبدیل شود.

وی با اشاره به این مساله که چندین عملیات در حال انجام هستند از خزانه‌داری انگلیس خواست تا برای کمک به سرویس‌های امنیتی که با این تهدیدها مبارزه می‌کنند، کمک مالی بیشتری ارائه دهند.

وزیر امور امنیتی و جرایم اقتصادی انگلیس همچنین گفت که جهان بیش از هر زمان دیگری از زمان روی کار آمدن در سه سال قبل به جایی بسیار خطرناک‌تر تبدیل شده و افزود: اگر فکر می‌کنید که دشمنانتان کم می‌شوند، اشتباه می‌کنید. ما آماج حملاتی از سوی هر نوع دشمنی هستیم که شامل مجرمان پیشرفته سایبری، رؤسای جرایم سازمان یافته، تروریست‌ها و کشورهای متخاصم می‌شود. آنها ما را هدف قرار می‌دهند و از تمامی امکانات خود علیه ما استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد، تروریست‌های راست افراطی تاکتیک‌هایی از داعش کپی کرده‌اند و رهگیری مجرمان سازمان یافته که از اینترنت استفاده می‌کنند، بسیار سخت‌تر شده است.

این وزیر انگلیس همچنین وکلا، حسابداران و دلالان مسکن به ویژه آنهایی که ساکن لندن هستند را بابت عدم انجام اقدامات مناسب برای مقابله با "پول کثیف" مورد شماتت قرار داد و گفت، قریب به ۶۰۰ تحقیق از سوی سرویس‌های امنیتی هنوز در حال انجام هستند که نشان می‌دهند فعالیت‌های عاملان کشورهای متخاصم نظیر همانی که در سالزبری دیدیم، متوقف نشده‌اند. آنها فعال هستند، هدف گذاری، جاسوسی و سرقت می‌کنند و فساد انجام می‌دهند؛ اینها تمام نشده و رو به افزایش هستند. آنچه نگران کننده است، رشد جرایم سازمان یافته به دلیل استفاده از تلفن‌های هوشمند و پول‌های اینترنتی است. توانایی و قابلیت آنها برای سازماندهی بهتر به این معناست که ما باید برای رویارویی با این موارد سرمایه گذاری کنیم. اکثریت قریب به اتفاق توطئه‌های تروریستی در این کشور از جانب داعش و القاعده است اما تهدید از جانب تروریست‌های تک‌رو و متعصبان رو به رشد است.

وزارت کشور انگلیس در سال مالی جاری میلادی ۷۲۸ میلیون پوند برای مقابله با تروریسم اختصاص داد اما رئیس آژانس اطلاعات داخلی انگلیس گفته که این پول برای آینده و به دلیل سطح بالای تهدید کافی نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید