بهترین خرید نیم‌فصل فوتبال ایران چه بازیکنی بود؟

کدخبر: ۲۸۷۱۲۹
اقتصاد نیوز:لیگ برترفوتبال ایران به پایان رسیده و حالا بهترین خریدهای نیم‌فصل دوم را مرور می‌کنیم.
بهترین خرید نیم‌فصل فوتبال ایران چه بازیکنی بود؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، چند خرید در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل حسابی به کار تیم‌ها آمد و امتیازهای زیادی از نیم‌فصل دوم‌شان را مدیون خریدهای نیم‌فصل هستند. مانند استقلال که تا حدودی سرنوشت این تیم را پاتوسی عوض کرد و نقش برجسته‌ای در کسب سهمیه این تیم داشت. حتی ایسما هم با زدن 3 گل و ارسال 1 پاس‌گل کمک زیادی به استقلال کرد. در پرسپولیس این بار روی دوش ترابی و بودیمیر بود و در بین خریدها بیشترین تاثیرگذاری روی گل‌ها را داشتند.

بهترین خریدهای نیم‌فصل

آیاندا پاتوسی: 4 گل از 6 گل این فصل استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را پاتوسی ساخت. در 1122 دقیقه‌ای که در لیگ بازی کرد هم با زدن 4 گل و ارسال 2 پاس‌گل بهترین نمایش را داشت.

مهدی ترابی: شماره 9 پرسپولیس برای نیم‌فصل دوم به مهدی ترابی رسید و این بازیکن 1003 دقیقه پیراهن پرسپولیس را در لیگ به تن کرد. در این مدت یک گل زد و 4 پاس‌گل داد. بهترین نمایش ترابی در لیگ مقابل سایپا بود که در حضور یک نیمه‌ای هم گل زد و هم پاس‌گل داد. مهمترین پاس گلش هم در بازی پایانی لیگ داد که با ضربه بودیمیر، حکم قهرمانی پرسپولیس امضا شد. در آخرین بازی لیگ قهرمانان آسیا هم ترابی عملکرد بی‌نظیری داشت. ترابی بعد از شوتی تماشایی که دروازه السد را باز کرده بود، یک پاس‌گل هم داد.

اسماعیل گونکالوس: بازیکنی که روز قبل خبر جدایی‌اش از استقلال منتشر شد هم در نیم‌فصلی که پیراهن این تیم را پوشید، 3 گل زد و 1 پاس‌گل داد. گونکالوس مجموعا فقط 660 دقیقه برای استقلال بازی کرد که چنین آماری را به جای گذاشت.

ماریو بودیمیر: با وجود انتقادات فراوانی که از مهاجم کروات پرسپولیس شده، ولی بودیمیر هم عملکرد بدی نداشت. بودیمیر 684 دقیقه در لیگ برای پرسپولیس بازی کرد که حاصل آن 1 گل و 2 پاس‌گل بود. در لیگ قهرمانان آسیا هم بودیمیر یک گل برای پرسپولیس به ثمر رساند. 

علی قربانی: از بین خریدهای ناکام قلعه‌نویی در نیم‌فصل، مهاجم سابق استقلال متفاوت ظاهر شد. قربانی 9 مسابقه به طور فیکس و 6 دیدار دیگر هم تعویضی بازی کرد و 2 گل برای سپاهان زد.

میلاد فراهانی: یحیی گل‌محمدی در تعطیلات نیم‌فصل دروازه‌بان خرید. فراهانی در یازده مسابقه نیم‌فصل دوم برای پدیده بازی کرد که در بیش از نیمی از این مسابقات کلین‌‌شیت کرد. مجموع گل خورده فراهانی در این یازده مسابقه، 6 گل بود.

بهنام برزای: مهاجم سابق استقلال تنها گل نیم‌فصل دومش را به این تیم زد و امیدهای آبی‌ها برای قهرمانی را از بین برد. برزای که در نیم‌فصل دوم به ترکیب پدیده اضافه شد، 2 پاس‌گل هم داد.

متین کریم‌زاده خرید نیم‌فصل تارتار فقط 55 دقیقه در نیم‌فصل دوم بازی کرد، ولی در همین مدت کوتاه یک گل زد.

علیرضا چراغلی خرید ذوب‌آهن با 439 دقیقه حضور در نیم‌فصل دوم، 1 گل برای این تیم زد.

اوساگوآنا دیگر خرید ذوبی‌ها هم 860 دقیقه بازی کرد، یک گل زد و یک پاس‌گل داد.

اکبر ایمانی و ساسان انصاری دو خرید تراکتورسازی هم هر کدام یک گل زدند.

مسیِ فولاد خوزستان 8 بازی فیکس و 4 مسابقه هم تعویضی در نیم‌فصل دوم حضور داشت که یک گل زد.

آرش افشین دیگر خرید فولاد فقط 200 دقیقه بازی کرد، اما یک گل زد.

علیرضا حیدری دروازه‌بان تراکتورسازی به ماشین‌سازی پیوست و در هر دو مسابقه‌ای که درون دروازه این تیم قرار گرفت، کلین‌شیت کرد.

فرشاد سالاروند در نیم‌فصل از فولاد به ماشین‌سازی رفت و تنها گلش، سه امتیازی بود.

یوسف سیدی هم پیراهن تراکتورسازی را با ماشین‌سازی عوض کرد و در 215 دقیقه‌ای که برای ماشین‌سازی بازی کرد 1 گل زد.

توتادزه مدافع گرجستانی نساجی در ده مسابقه نیم‌فصل دوم برای این تیم شمالی بازی کرد و 1 گل هم زد.

هیثم هاشمی‌زاده مهاجم نفت مسجدسلیمان در 369 دقیقه بازی برای این تیم 1 گل زد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید