در جلسه عصر امروز صورت گرفت؛

رأی اعتماد دولت به رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور

کدخبر: ۲۸۷۱۵۲
اقتصادنیوز : هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور برگزار شد، به امیدعلی پارسا به عنوان رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور رأی اعتماد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور برگزار شد، به امیدعلی پارسا به عنوان رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور رأی اعتماد داد.

رئیس جمهور در این جلسه، ضمن تبریک به آقای پارسا به عنوان رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور، توسعه و گسترش پایه مالیاتی، مقابله جدی با پدیده فرار مالیاتی و لزوم شفافیت در فرآیندها را مورد تأکید قرار داد.

روحانی نقش نظام مالیاتی در جریان سالم اقتصادی کشور را با اهمیت دانست و گسترش فرهنگ مالیاتی، رابطه دو سویه رونق تولید و کاهش اتکای بودجه دولت به درآمدهای نفتی و سلامت سازمانی و مبارزه با فساد و بهبود سیستم الکترونیک مالیات را از اولویت های این سازمان ذکر کرد.

گفتنی است آقای پارسا سابقه مدیریت در سازمان برنامه و بودجه کشور را در کارنامه داشته و آخرین سمت وی نیز ریاست مرکز آمار ایران بوده است.

هیأت وزیران در ادامه، از خدمات رئیس پیشین سازمان امور مالیاتی کشور تقدیر کرد.

مصوبه اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان اصلاح شد

با تصویب هیأت وزیران، مصوبه موضوع اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد اصلاح شد.

به موجب این اصلاحیه، دولت مصوب کرد مبلغ ۲۰۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض برای نوسازی (۱۸۶۰) واحد باقیمانده تعداد سه هزار واحد مسکونی به ازای هر واحد ۱۱۰ میلیون ریال در شهر دوگنبدان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

همچنین به دلیل افزایش هزینه های مصالح ساختمانی، مبلغ ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای نوسازی تعداد (۱۸۶۰) واحد باقیمانده از مصوبه مذکور به ازای هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال با ضمانت زنجیره‌ای و کارمزد پنج درصد پرداخت می شود. طول دوران مشارکت مدنی و اقساطی جمعاً ۱۵ سال (سه سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران مشارکت اقساطی) است.

با تصویب دولت همچنین مبلغ ۴۳ میلیارد ریال به صورت هزینه ای برای هزینه های آواربرداری، پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و مبلغ یکصد میلیارد ریال به صورت تملک دارایی های سرمایه ای برای اصلاح بافت شهری در معرض خطر رانش و ایمن سازی آن اختصاص یافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید