هند: مقامات امنیتی پاکستان مهمانان سفارت را مورد آزار و اذیت قرار دادند

کدخبر: ۲۸۷۱۵۸
اقتصادنیوز : کمیسیون عالی هند می‌گوید که مقامات امنیتی پاکستان مهمانان سفارت هند در اسلام آباد را که برای مراسم افطار دعوت شده بودند مورد آزار و اذیت قرار دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، هند روز یکشنبه سرویس‌های امنیتی پاکستان را متهم کرد که به ایجاد آزار و اذیت در یک رویداد سفارت هند در «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان پرداخته به گونه‌ای که صدها نفر از مهمانان مجبور به بازگشت شده و برخی از دیپلمات‌ها نیز تهدید شدند.

بر اساس گزارش‌ها، مهمانان برای صرف شام به هتل لوکس سرنا در اسلام‌آباد دعوت شده بودند که با آزار و ارعاب از سوی سرویس‌های امنیتی پاکستانی مواجه شدند و حتی برای انتقال خودروی برخی از مهمانان از جرثقیل استفاده شده است.

هند اعلام کرده که حدود 300 نفر از مهمانانی را که برای مراسم افطار در هتل دعوت کرده بود مجبور به بازگشت شده‌اند.

کمیسیون عالی هند از پاکستان خواسته تا درباره این مورد به تحقیق بپردازد. بر اساس اعلام کمیسیون عالی هند، با برخی از مقامات و دیپلمات‌هایی که به مراسم افطاری دعوت شده بودند بدرفتاری شده و حتی تهدید شده‌اند و تلفن برخی از دعوت شدگان نیز ضبط شده است.

کمیسیون عالی هند در بیانیه‌ای گفت: زنجیره رویدادهای ناامیدکننده‌ای که روز اول ژوئن رخ داده نه تنها نقض کننده اصول اولیه دیپلماتیک بوده بلکه بر خلاف رفتار متمدنانه نیز بوده است.

وزارت خارجه پاکستان به درخواست‌ها برای پاسخ دادن به حوادث روی داده در مراسم افطار سفارت هند پاسخی نداده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید